Yinelenen İçeriğin Sitenizin SEO ‘u için Ölümcül Etkileri

Yinelenen İçerik ; websitenizde birbirinin kopyası içerikler oluşturmak (yatay yineleme) veya diğer sitelerden kopyalanan içeriklerin sitenizde yayınlanması (dikey içerik) olarak düşünülebilir.

Yinelenen içeriğin hangi türü olursa olsun sitenizin seo su için tam bir felakettir.

Yinelenen İçerik (Kopya İçerik) SEO Açısından Zararlı mıdır?

Kesinlikle.. Google , yinelenen içeriklerden net bir şekilde nefret etmekte ve bu tür içeriğe sahip sayfaları listelemek istememektedir.

Eğer sitenizde kendi sitenizden veya başka sitelerden gelen kopya içerikler mevcut ise bunları sıralamaya sokmak ve sıralamalarda uzun süre kalmalarını sağlamak imkansıza yakındır.

Diyelim ki sitenizde birbirinin tamamen aynısı 4 farklı sayfa var. Ve bu 4 sayfanın hepsi farklı URL ler altında yer alıyor.

Google bu sayfalardan hangisinin orjinal olduğunu bilemeyecektir (bkz. rel canonical burada devreye girmelidir.) çünkü bir kanonik sayfa etiketi de yok. O halde bu sayfaların 4 ü de arama sonuçlarında listelenmeyecek ya da çok alt sayfalarda kalacaktır.

Daha önce seo nedir yazımızda çok detaylı açıkladığım gibi; Google kullancılarına farklı bilgiler sunmak ister. Kopya içerikler ise bu mantığa çok terstir. Olabildiğince özgün ve orjinal içerikler üretmek son derece önemlidir.

Organik Görünürlüğünüz Azalır ve Hitleriniz Hızla Düşer

SEO yapmamızın temel nedeni, arama motorlarında üst sıralarda yer alarak daha çok organik trafik elde etmektir. Kopya içerikler nedeniyle bir sitenin komple cezalandırılması ender görülen bir durumdur fakat yine de arama sonuçlarından tamamen kaldırılması olasıdır. Özellikle içeriğin bir kısmı değil, tamamı kopyadan oluşuyorsa ya da farklı bir siteden sürekli içerik hırsızlığı yapılıyorsa..

Kendi siteniz üzerinde içerik yinelemesi ise çoğu kez bir ceza ile karşılaşmanıza neden olmaz. Fakat, yine de sitenizin genel kalite puanına ciddi zararı vardır.

Hitlerin düşmesinin veya sayfaların hiç trafik almamasının nedeni tamamen yinelenen içeriklerdir.

Genellikle kopya içeriklerin kaldırılması ve yerine orjinal , özgün içeriklerin eklenmesi ile birlikte kısa sürede hitleriniz toparlamaya başlar.

İndekslenme Sıklığınız Azalabilir ve Google Sitenize Daha Seyrek Uğrayabilir

Sitenizde bir süre yinelenen içerikler oluşturursanız artık normal içerikler bile ekleseniz yediğiniz kırmızı bayraklardan dolayı bir çeşit kara listeye ekleniyorsunuz.

Kara listeye eklenen siteler, Google tarafından pek sık ziyaret edilmezler ve tarama hızları düşer. Eğer orjinal içerikler eklemenize rağmen Google ın sitenizin içeriklerini indeksleme konusunda isteksiz davrandığını düşünüyorsanız sitenizin geçmişinde kopya / yinelenen içerik sorunu olup olmadığını değerlendirin.

Özellikle çok sayıda sayfanın yer aldığı dev projelerde (e-ticaret gibi) yinelenen içerikler tarama kapasitesinin erkenden dolmasına dolayısıyla da Google ‘ın yeni içerikleri indekslemekten kaçınmasına neden olabilir.

Aynı Sayfanın Farklı URL ler ile Açılması Durumu Yinelenen İçerik Sorununa Yol Açabilir

Yinelenen içerik sorununun önemli bir nedeni de şu olabilir;

Bazen bir sayfada örneğin bir ürünün farklı bir rengini seçerken URL otomatik olarak değişir. Halbuki, ürün açıklamaları ve sayfanın geri kalanı tamamen aynıdır.

Bu durum, ilgili ürüne dair her farklı varyant seçildiğinde benzer duruma yol açacaktır ve belki onlarca değişik URL aynı içeriği açacaktır.

Günümüzün gelişmiş e-ticaret yazılımları bu soruna yol açmayacak şekilde geliştiriliyor fakat hala benzer sorunlara yol açan özel sistemler mevcut.

Peki Bu Durumun Çözümü Nedir?

301 yönlendirmesi etkili bir çözümdür ama onbinlerce sayfa için 301 bir çözüm olmaktan çıkar. Çünkü pratik olmayacaktır.

Bir diğer çözüm ise asıl olan sayfayı Google ‘a haber vermektir. Böylece 1 URL altındaki içeriği asıl olarak görecek, diğerlerini dikkate almayacaktır. Bunun için rel = canonical etiketi kullanılır.

Örneğin WordPress te içerik dizinlerinin ve kategorilerin alt sayfalarında sayfalar page=1 , page=2 gibi ilerler. Bu URL ler tamamen gereksizdir ve ana dizinin neredeyse kopyasıdır. Rel canonical ile bunlardan kurtulmak mümkün.

Buna benzer bir sorun sitenin www li ve www siz versiyonlarının birbirine yönlendirilmemesi veya SSL var ise SSL siz ve SSL li versiyonları arasında yönlendirme yapılmaması gibi durumlardan dolayı da meydana gelebilir.

yinelenen içerik versiyonları yinelenen içerik problemi nasıl çözülür.. Buna etkili bir örnek.

Yukarıdaki şemada görüldüğü gibi sitenizin tüm varyasyonlarının aynı yere yönlenmesi son derece önemli. Buna dikkat etmelisiniz.

Yinelenen İçerik Konusunda Önemli Bir Detay:

Pek çok arkadaşımız yinelenen içeriği tam olarak anlayamıyor ve Google ‘ın bu konuda ne denli usta olduğunu idrak edemiyor. Evet, Google bu konuda oldukça iyidir..!

İçeriklerinizin yinelenen (duplicate) olması için tamamen birbirinin benzeri olması gerekmez. Bazen oldukça benzer içerikler de yinelenen içerikler olarak görülebilir.

Örneğin; “İzmir web tasarım” kelimesi için bir sayfa hazırladınız ve bu kelimede çıkmak istiyorsunuz. Fakat benzer şekilde “Antalya web tasarım” kelimesi için de optimize edilmiş bir sayfanız var ve bu kelimede de üst sıralarda çıkmak istiyorsunuz.

Şimdi düşünün, bu iki sayfa için birbirinden tamamen farklı orjinal nasıl iki içerik üretebilirsiniz? Bu çok da mümkün değil.. Üstelik İzmir, Antalya ile sınırlı değil.. Onlarca farklı sayfa da olabilir.

Ne yazık ki Google bu tür sayfaları yinelenen içerik kategorisinde değerlendirebiliyor. Gerçekte bakıldığında teknik olarak iki sayfa birbirinden farklı ama her nasılsa Google bunları birbirine çok benzer dolayısıyla “Duplicate” içerik olarak değerlendirebiliyor.

Eğer herşeyi doğru yaptığınız halde, sitenizde bu anlattığım senaryoya benzer bir durum söz konusu ise problemin kaynağı bu olabilir, dikkatli olmanızda fayda var.

Gelelim bu içerik ikizlemesi ya da yinelenen içerik sorunsalının farklı çözümlerine

301 Yönlendirmesi ile Problemin Çözümü

Aslında 301 den yukarıda kısmen bahsettik fakat daha detaylı ele almak gerekirse,

Birden çok yinelenen içerikten orjinal olanı sabit bırakın, kalan kopya içerikleri silmeden önce URL leri bir txt dosyasına kaydedin.

Kaydettiğiniz URL leri tek tek orjinal içeriğe 301 ile kalıcı yönlendirme çekin. Bir süre sonra Google silinen içerikleri fark ederek yinelenen içeriklerin kaldırıldığını görecektir. Bu da orjinal içeriğin sıralamasının iyileşmesine yardımcı olacaktır.

Rel Canonical Etiketi Kullanın

Eğer yinelenen içeriklerin sitenizde kalması bir zorunluluk ise rel = canonical etiketi ile Google ‘a benim için önemli olan sayfa budur, geri kalanı dikkate alma demiş olursunuz.

Rel canonical etiketinin mantığı şöyledir, asıl URL yi içeren etiketi kopya sayfalara ekliyorsunuz. Böylece Google o sayfaları dikkate almıyor sadece orjinal olan URL yi dikkate alıyor.

Özetlemek gerekirse;

  • Yinelenen içerikleri silebilirsiniz
  • Sildiğiniz içerikelere ait URL leri 301 ile orjinal içeriğe yönlendirebilirsiniz
  • Rel canonical ile orjinal içeriği betimleyip, kopya içeriğin dikkate alınmamasını isteyebilirsiniz.

Detaylı ve kapsamlı bilgi için şuradan da bilgi alabilirsiniz. Eğer yazımızı faydalı buluyorsanız lütfen güzel yorumlarınızı esirgemeyin ve sosyal medya hesaplarınızda paylaşmayı unutmayın.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>