Websitenizin Yükselmemesinin 8 Olası Nedeni

Arama sonuçları sayfası (SERP) de ilk sıralarda yer almak, sitenize daha çok müşteri kazandırmak ve maksimum ROI elde etmenizi sağlamakla kalmaz; aynı zamanda sizi sektörünüzde güçlü bir otorite kılar.

Bu yüzden sitenizi ilk sıralarda görmek istemekte haklısınız.Fakat işler tam olarak istediğiniz gibi gitmiyor olabilir.

Neden Websitem / Anahtar Kelimelerim Yükselmiyor?

Bu soru pek çok şirket için milyon lira değerinde bir soru. Eninde sonunda her şirket bu soruyu kendine soruyor.. Gel gör ki, bu soruya verilebilecek milyon lira değerinde bir cevap yok. En azından sadece bir tane milyon lira değerinde cevap yok diyebiliriz.

Siteniz pek çok nedenden ötürü zirveye tırmanamıyor olabilir. Eğer uzun süredir uğraşıyorsanız ve sitenizi halâ iyi bir noktaya getiremediyseniz, aşağıdaki parametreleri göz önünde bulundurmanızda fayda olabilir.

1) SEO’ya Yeteri Kadar Zaman Vermiyor Olmanız Kuvvetle Muhtemel

SEO, bir gecede gerçekleşecek ve harika sonuçlar verecek bir proses değildir. Çoğu kez arama motoru algoritmaları insanın doğasında olan sabırsızlığı hedef alır ve acele eden, kısa sürede harika sonuçlar görmek isteyen site sahiplerini mağlup etmeye odaklanır.

SEO neden yükselemiyorum sorusuna cevap

Henüz yeteri kadar trafik almayan bir siteye bir günde binlerce backlink çıkılması elbette akıl kârı değildir. Eğer bu kadar kolay olsaydı, işler çok daha hızlı yürür ve hiç hak etmeyen çöp siteleri sıralamaların en üstünde görebilirdik.

Arama motorları işleri aceleye getirmez. Oluşturduğunuz içerikleri tarar, kullanıcılar açısından bir değer ifade edip etmediğini uzun uzun analiz ederek değerlendirir. Sayfa iç dinamikleri ile birlikte sitenin genel otoritesi, arama sonuçlarındaki ağırlığı ve zamanla kullanıcıların tepkisini de ölçerek bir yanıt oluşturur.

Anlayabileceğiniz gibi tüm bunlar bir kaç günde olması mümkün olmayan, çoğu kez yaptığınız optimizasyon ve iyileştirmelerin etkilerini 4 aydan 1 yıla kadar net olarak görebileceğiniz işlemler bütünüdür.

Dolayısıyla, SEO kesinlikle aceleye getirilmemesi gereken; uzun vadeli düşünülmesi gerekli bir dijital pazarlama çözümüdür.

2) Anahtar Kelimeleriniz Google Gözünde Sandığınızdan Farklı Bir Anlama Geliyor Olabilir

SEO kelimesi biz SEO Ajansları için son derece önemlidir. Hepimiz bu kelimede özellikle anasayfamızın sıralama almasını isteriz. Gel gör ki, Google genelde “SEO nedir, nasıl yapılır” türü bilgi veren sayfaları yukarılara taşıyor.

SEO arama anahtar kelime

İstediğiniz kadar anasayfanıza çalışma yapın, ilgili anahtar kelimede yükselmeyebilir. Bunun nedeni, yükselmek istediğiniz sözcüğün Google gözünde farklı bir anlamı olmasından kaynaklanıyor.

Örneğimiz üzerinden ilerlersek;

Bir SEO AJANSI olarak biz SEO kelimesinde ilk sayfada çıkmak istiyoruz çünkü bu terimi arayanların “seo çalışması yaptırmak isteyenler” olduğu varsayımı ile hareket ediyoruz. Halbuki, Google SEO sözcüğü ile arama yapanların, ağırlıklı olarak bilgi almak isteyenler olduğuna inanıyor (bunun için de elinde sağlam veriler olduğundan emin olabilirsiniz.)

Dolayısıyla, insanlara en alakalı ve en doğru sonucu göstermek isteyen Google, çılgınlar gibi SEO yapsanız bile bilgi verici olmadığı ve kurumsal bilgiler ağırlıkta olduğu için anasayfanıza bu kelimeden sıralama vermiyor. (Zaman zaman belli kelimelerde tamamen sıralamalardan çıkmanızı da bu çerçevede düşünebilirsiniz.)

3) Websiteniz Harika Görünüyor Olabilir Fakat ; Google Gözünde Nasıl Görünüyor?

Profesyonel bir tasarımcı ile çalışarak harika bir websitesi oluşturdunuz. Gelen ziyaretçiler sitenizi beğeniyor. Fakat bu tek başına bir anlam ifade etmeyebilir, hatta sizi yanıltabilir.

Dışarıdan güzel görünen ama içi pejmürde bir ev gibi, siteniz harika görünüyor bile olsa;

  • Yinelenen içerik (sitede ortak içerik kullanımı / yetersiz sayfalar)
  • Yetersiz / zayıf  içerikler
  • Güncelliğini kaybetmiş sayfalar
  • Kafa karıştırıcı navigasyon
  • Meta Açıklamaları, Title ve Schema gibi temel düzenlemelerden yoksunluk
  • Anahtar kelimeler için birden fazla sayfa kullanımı

Bu listeye eklenebilecek çok şey olabilir.

Demek istediğim, dışarıdan bakıldığında nasıl göründüğü kadar sitenin kendi içinde doğru ve seo uyumlu yapılandırılmış olması da son derece önemlidir.

4) Siteniz Web Dünyası Tarafından Yeterince Fark Edilmemiş Olabilir

Sitenizin web dünyasında popülerleşmesi ile birlikte sitenize kaliteli backlinkler gelmeye başlar. Bu durum genelde Türkiye’de son derece nadir gerçekleşir. İnsanlar sitenizdeki bir makaleyi beğenmiş olsa dahi size katkısı olmaması için geri bağlantı vermekten kaçınırlar.

Bu webin doğasına aykırı bir durum. Çünkü asıl olan işbirliği, paylaşım ve bir sinerji oluşturabilmektir. Gerçekte backlink inşa etmek için doğal yollar özellikle ülkemizde yeterince az. Yine de size tavsiyem süper kaliteli içerikler oluşturarak gerektiğinde ilgili sitelerden içeriklerinize bağlantı verilmesini rica etmeniz. Bu şekilde kaliteli bağlantılar bulmanız ve içeriğe değer veren insanlarla yardımlaşmanız mümkündür.

Bazı backlinkler ise çok zararlıdır. Hele de agresif bir şekilde link inşasına yönelmek sitenizin Google tarafından kırmızı bayraklarla işaretlenmesine ve manuel işlem yemesine neden olabilir. Bu tür yaklaşımlardan kaçınmanız gerekiyor.

Genel olarak, backlinkler sadece kaliteli olduklarında sitenize katkı sağlar.

  • Backlink veren sitenin yaşı, otoritesi ve sahip olduğu toplam backlink sayısı
  • Backlink verilen metnin uzunluğu (ne kadar uzun o kadar iyi)
  • Çapa metnin tam eşleşmeli olup olmaması

Yukarıdaki maddelere ek olarak, backlink kalitesini etkileyen farklı faktörler de bulunmaktadır.

5) Siteniz Saldırı Altında Olabilir

Bir kaç yıl önce uzun emekler verdiğim bir websitemin arama sonuçlarında çeşitli Çince karakterler ve hiç eklemediğim URL yapıları gördüm.

İlk önce buna anlam veremedim, sonra arama konsoluna baktığımda “siteniz saldırıya uğramış olabilir” diyordu. Gerçekten de arama sonuçlarından kaybolmuş ve toplam trafiğimizin %75 ini kaybetmiştik.

Detaylı bir araştırma yapınca WordPress’in güncellenmemesi, güncellenmeyen eklentiler ve nulled tema kullanımı gibi açıklardan bu tür saldırıların gerçekleştiğini öğrendik.

Yaklaşık 15000 sayfa eklenmişti bunların tamamını temizledik ve konsoldan gerekli düzenlemeleri yaptık. Çoğu kez, site sahipleri saldırıya uğradıklarını fark edemiyor.

Google bu durumu fark ediyor ve sizi uyarıyor. Zamanında sorunu çözmediğinizde siteniz arama sonuçlarından tamamen kaldırılma riski ile karşı karşıya kalabiliyor.

6) Google’ın Ceza Kutusuna Düşmüş Olabilirsiniz

Bir manuel işlem cezası sitenizin arama sonuçlarından tamamen kaldırılmasına neden olabilecek ciddi bir yaptırımdır.

Daha önce sıralamalarınız harika iken ani bir düşüş yaşadıysanız ve sıralamalardan tamamen çıkmadıysanız bu, henüz ceza almadınız fakat düzeltilmesi gereken hatalar mevcut demektir. Bir an önce Google Arama Konsoluna giderek manuel işlemler kısmındaki raporu incelemeli ve gereken aksiyonları hızlı bir şekilde almalısınız.

Bir manuel işlem raporu aldıysanız, bir insan gözden geçirenin web sitenizin artık Google kurallarına uygun olmadığını tespit ettiği anlamına gelir.

Manuel bir eyleme ne sebep olabilir? Google’a göre, siteyi analiz eden bir analistinin aşağıdaki durumları gözlemlemesi manuel eyleme neden olabilir;

  • Hacklenmiş site: Birinin sitenize virüslü içerikler yüklemesi gibi.
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan blog ve forumlardaki SPAM bağlantılar
  • Spam siteler içeren ücretsiz hostinglerin kullanımı da sıkıntılı
  • Bazı içerikleri kullanıcılardan gizlemek ve bu şekilde site yapısını değiştirmek
  • Sitenize doğru gelen doğal olmayan backlinkler (Özellikle de tam eşleşmeli anchor metinler..)
  • Zayıf ve yeterli değer taşımayan sayfalar / kalitesiz içerikler
  • Gizli yönlendirme sayfaları – Google’a farklı / Kullanıcılara farklı sayfalar göstermek
  • Gizlenmiş resimler, resimlerin daha çok tıklamaya teşvik etmek üzere kötüye kullanılması
  • Gizli metin ve anahtar kelime ile doldurma – Bunlar çok eskilerden kalma spam tekniklerdir hala bu tür saçmalıklarla uğraşan varsa zaten manuel işlem yemeyi fazlasıyla hak etmiştir.

7) Sosyal Medya ve Dijital Mecraların Önemini Yeterince Anlayamamak

SEO , diğer dijital çözümlerden soyutlanamaz. Sosyal medya ve farklı dijital platformlarda olmanız SEO ‘nuzu da destekler ve Google gibi arama motorlarına güçlü ve popüler bir site olduğunuz konusunda önemli sinyaller gönderir.

Sosyal Medya tek başına bir anlam ifade etmeyebilir. Yani, sırf Facebook’ta paylaşım yaptığını için websitenizin arama sonuçlarında zirveye oynayacığını düşünmeyin.

Fakat, iyi bir sosyal medya topluluğu oluşturmak, sitenize buradan trafik çekmek marka bilinci oluşturmanıza, marka aramaların artmasına ve doğal olarak sitenizin Google gözünde popülerliğinin artmasına çok büyük katkı sağlayacaktır.

8) Rakipleriniz Daha Çok SEO Çalışıyor Olabilir

Çok açık ama gerçek. Rakipleriniz SEO ya daha çok yatırım yaptığında herşeyi doğru yapıyor olsanız bile onlara yetişemeyebilirsiniz.

Bu durumda yapılması gereken büyük rakiplerin hedeflemediği, kolay yükselebileceğiniz anahtar kelimeler üzerinden işlerinizi büyütmeye çalışmaktır. Böylece hem sitenizin otoritesi artar hem de aradaki farkı kapatırken onların dikkatini çekerek daha agresif bir yol izlemelerine yol açmamış olursunuz.

Write a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir