Taze İçeriğin Websiteniz ve SEO için Kritik Olmasının 5 Nedeni

 Websitenizi internet üzerinde canlı , nefes alan bir varlık gibi düşünün. Yapacağınız her güncelleme ve ekleyeceğiniz taze içerikler ziyaretçilerinizin etkileşimini artırır ve arama motorlarının sitenizi daha sık ziyaret etmesine yardımcı olur.

Statik ve durağan websiteleri ise ölü gibidir. Taze içerik eklenmediğinden veya mevcut içerik üzerinde herhangi bir değişiklik gerçekleşmediğinden ötürü ziyaretçileriniz için yeni birşey yoktur bu nedenle bu tür siteler arama motoru örümceklerinin de çok dikkatini çekmez.

Neyse ki, sık sık güncellenen web siteniz arama motorlarına, arama istekleri için taze içerik ve yeni bilgi kaynakları için bir sığınak sunar. Basitçe söylemek gerekirse, web sitenizi sık sık yüksek kaliteli içerikle güncellerseniz, arama motorları sizi bunun için sevecektir.

Websitenizin taze içerikler ile sık sık güncellenmesi neden bu denli önemlidir?

1) Taze İçerikler = Daha Sık İndekslenme

Zaman zaman okuyucularımız soruyor; sitem yavaş indeksleniyor ; hızlandırmak için ne yapmalıyım?

Taze içerikler yayınlayın ve sitenizi sürekli güncel tutmaya özen gösterin. Böylece arama motoru örümcekleri sürekli sitenizde yeni içeriklerinizi indekslemek üzere hazır olur ( ya da güncelleme sıklığınıza göre saatte bir, 10 dakikada bir ziyaret eder..vb)

Örneğin Googlebot, sitenizi sık sık ziyaret ederek sürekli faydalı içerikler bulur ve indeksler. Bu durum sitenizin genel kalite puanını önemli ölçüde artırdığından sıralama aldığınız kelimelerde hızla yükselirsiniz.

  • Sitenize her yeni içerik eklediğinizde Googlebot bunu fark eder ve sıralamalarınızın yükselmesi için gerekli sinyalleri gönderir.
  • Düzenli olarak taze ve güncel içerikler eklemeye devam ettiğiniz sürece sitenizin trafiği ve marka bilinirliği de artacağından yapacağınız SEO kampanyaları çok daha verimli olur.

İndeksleme yani dizine ekleme olayı sadece güncel ve taze içerik eklemeye bağlı değildir şüphesiz. Googlebot , bir dizi karmaşık yüksek teknoloji ürünü algoritma ile indeks hızını belirler. Hürriyet , Trendyol gibi marka olmuş ve doğrudan ziyaretçi sayısı milyonlarla ifade edilen siteleri anlık indekslerken, yeni açılmış acemi bir websitesini haftada bir kez indeksleyebilir (bu gayet anlaşılabilir bir durumdur. Siteniz yaş aldıkça ve tecrübe kazanıp otoriter hale geldikçe indekslenme ve Googlebot tarafından ziyaret edilme sıklığı artar.)

ÖNEMLİ NOT: Sitenizi güncel tutmak için kalitesiz içerikler eklemeyin, her zaman kaliteli ve okuyucu kitleniz açısından değerli içerikler sağlamak önceliğiniz olsun. Anahtar daha fazla değil daha kaliteli taze içeriktir.

2) Google, Sık Sık Güncellenen Siteleri Daha Çok Seviyor

Googlebot, webi sürekli tarayarak kullanıcıları için taze ve kaliteli içerikler aramaktadır. Sitenize düzenli olarak yüksek kaliteli taze içerikler eklemeye devan ederseniz Google gözünde güvenilir ve kaliteli bir bilgi kaynağı dost site olarak görünmeye başlarsınız.

Unutmayın, Gooogle ‘ın amacı arama terimleri ile eb alakalı ve yüksek kaliteli içerikleri kullanıcılarına sunmaktır. Bu nedenle, periyodik olarak taze içerikler eklenen sitelere karşı özel bir sevgisi vardır.

Eğer dikkat ederseniz, güncel tutulan siteler , uzun süredir güncellenmeyen sitelere göre arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almaktadır.

Sitenizi günde 1 kez güncelleyebilir, taze içerik ekleyebilirseniz harika olur. Fakat herkesin buna gücü yetmeyebilir. Google ‘a göre haftada 2 kez güncellenen / yeni içerik eklenen siteler ; sık güncellenen site olarak görülmektedir.

Peki nasıl güncelleme yapabilirsiniz?

  • Yeni bir yazı ekleyerek
  • Mevcut yazılara / sayfalara görseller ekleyerek
  • Yazıların ilk paragrafını güncelleyerek
  • Yazılarınızı elden geçirip ilaveler yaparak
  • İçeriklerinize alakalı videolar gömerek
  • İçeriklerinize yorum yapılmasını teşvik ederek..

Daha Fazla İçerik, Daha Fazla Anahtar Kelime

Yeni içerik yayınladığınızda, siteniz için daha fazla anahtar kelime içermesi için daha fazla fırsat sunarsınız. Anahtar kelimeler arama motoru indeksleme ve sıralama için algoritma grafikte yüksektir. Blog veya makale gönderileri gibi sıkça eklenen içerikler, makaleyi sitenize ziyaretçi çekebilecek uygun anahtar kelimelerle optimize etmenize olanak sağlar. 

3) Daha Fazla İçerik Daha Fazla Anahtar Kelimeden Sıralama Almak Demektir

Sitenizi güncel tutmanın ve sürekli taze içerikler eklemenin bir diğer faydası da pek çok farklı anahtar kelimeden sıralama alarak webdeki görünürlüğünüzü artırmaktır.

Örneğin, bir sigorta teklifi web sitesi işletiyorsanız ve haftada dört ila beş kez yeni makalelerle güncellerseniz, her makaleye “otomobil sorumluluk sigortası” veya “evrensel hayat sigortası” gibi sigortanın farklı bir yönünü odaklayabilirsiniz. yeni bir makale eklerseniz, bir arama motorunun web sitenizi tanıması için arama yapanların kendi sigorta ihtiyaçları için ziyaret edebileceği bir yer olarak tanımlayan değerli anahtar kelimeler kullanırsınız.

Örneğin; otomobiller için sigorta teklifleri sunan bir websiteniz var. Sitenizi haftada 1-2 kez “Kasko Sigortasının Kapsamı” , “Zorunlu Trafik Sigortası Neden Önemlidir?” gibi ziyaretçileriniz için çok faydalı , bilgilendirici yazılar ile güncellerseniz eminim Googlebot kısa bir süre sonra sitenizi rakiplerinizin çok ötesinde bir noktaya taşıyacaktır. Çünkü, kitlenizin işine yarayacak çok faydalı ve alakalı içerikler paylaşıyorsunuz. Bu Google için çok önemli bir parametredir.

Yalnız daha önce de bir kaz kez hatırlattığım gibi, Google anahtar kelime ile doldurulmuş içeriklere değer vermiyor. Google için değil, ziyaretçileriniz için yazmalısınız.

Evet anahtar kelimeler hala SEO stratejimizin çekirdeğini oluşturuyor. Fakat bu arama terimleri ile çöplüğe dönmüş içerikler ile olmaz. Ziyaretçilerinizin gözünü dolduracak ve memnun edecek 1.sınıf içerikler hem sitenizin genel durumu için hem de arama motorlarında üst sıralarda yer almak için oldukça önemlidir.

  • Sektörünüzle alakalı içerikler hazırlayın
  • Sayıya değil, kalite ve faydalılığa odaklanın
  • İçerikler bir problemin çözümüne yönelik belirgin çözümler önersin
  • Sektörünüzde otorite sahibi olduğunuzu kitlenize gösterin

4) Taze İçerikler Eklemek Sektörünüzde Otorite Olmanıza Yardımcı Olur

Google, kendi alanında uzman ve otorite sahibi siteleri çok sever. Web dünyasında rüştünüzü ispatlamanın taze ve kaliteli içeriklere odaklanmaktan daha kolay bir yolu yoktur.

Sık güncellenen ve yepyeni içeriklerle bezenmiş bir websitesi , güvenilirliğinizi, kredibilitenizi ve kurumsal imajınızı destekler. Statik ve uzun süredir el değmemiş bir websitesi ise ziyaretçinin kafasında soru işaretlerini belirmesine neden olur.

Kendi alanınızda üretici ve farklı yönleri ile öne çıkan fraksiyonel yazılar arama motoru tarafından çok önemli bir otorite işareti olarak algılanır.

Artık sadece içerik oluşturmanın yetmediği, kalite ve faydanın öne çıktığı günümüz web dünyasında Google ; ne dediğini bilen yani alanında uzman websitelerine arama sonuçlarında öncelik vermektedir.

Alanında uzman bir websitesi olmanın en kestirme yolu da yine 1.sınıf içerikler yazmaktan geçmektedir. Unutmayın, içerik kraldır.

Otoriter bir site olmanın yolu;

  • Yüksek kaliteli A++ Class içerikler üretin
  • Sitenizin toplam indeks sayısını artırmaya odaklanın
  • İçeriklerinizin etkileşim sağlamasına özen gösterin

5) Kitlenizi Bilgilendirin ve Güncelleyin

Websitenizi taze ve güncel tutmanızın önemli bir faydası da mevcut ziyaretçilerinizi memnun etmek ve sürekli sitenizle etkileşim kurmalarına yardımcı olmaktır. Böylece sadık bir kitleniz olur ve bu kitlenin müşteriye dönüşmesi çok daha kolay hale gelir.

Nitelikli ve sitenizi tanıyan , içeriklerinizi seven ve geri dönen ziyaretçiler Google ‘da üst sıralarda yer almanız için en büyük yardımcınızdır.

Sitenize RSS, eposta veya push notification aboneleri toplayarak kitlenizin siteniz etrafında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Zaman zaman hizmetlerinizin faydaları ve ziyaretçilerinize katacağı değerler hakkında yazın. Hizmetlerinize / ürünlerinize neden ihtiyaç duyabilecekleri konusunda onları bilinçlendirin. Bu , sizi rakiplerinizden bir kaç adım öteye taşıyacaktır.

Ürün / hizmetleriniz hakkında faydalı içerikler kitlenizin müşteriden ziyaretçiye dönüşme sürecine çok büyük katkı sağlayacaktır.

Özetle; web sitenizi düzenli olarak taze içeriklerle güncellemek yalnızca ziyaretçilerinizin beğenisini ve sadakatini arttırmakla kalmaz, aynı zamanda Google ‘ın dikkatini çekmenize ve sitenizi arama sonuçlarında üst sıralara doğru tırmanmasına yardımcı olur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>