SEO Teknikleri – 25 Özel SEO Tekniği ile #1.Sıraya Yükselin

Bu yazıda hemen uygulamaya geçirebileceğiniz ve sitenizi Google ‘da #1.Sıraya taşıyabilecek kadar güçlü muhteşem SEO Teknikleri yer alıyor.

Şimdi 1 fincan kahve alıp arkanıza yaslanın ve sitenizi sıkışıp kaldığı alt sayfalardan çekip çıkaracak harika seo tekniklerinin keyfini çıkarın.

1. Google RankBrain Algoritması için Sitenizi Optimize Edin

Google bir süre önce meşhur RankBrain algoritmasını duyurdu. Bilmeyenler için kısaca açıklamak gerekirse, Google Rankbrain , yapay zekaya dayalı özel bir algoritmadır ve UX temelli çalışır.

Mantığı çok basittir.. RankBrain, Google ilk sayfa sonuçları ile kullanıcıların nasıl etkileşimde bulunduğunu ölçen bir algoritmadır.

Örnek bir senaryo üzerinden anlatmak gerekirse;

A sitesi ilk sayfada 7.sırada yer alıyor , B sitesi ilk sayfada 3.sırada yer alıyor. Google Rankbrain, her iki siteye gönderdiği ziyaretçilerin davranışını izler.. Hangi sitede ziyaretçiler daha uzun süre kalıyor ve etkileşimde bulunuyor..

Hangi sitede kullanıcılar topluluğa katılarak yorum yapıyor ve içeriği ödüllendiriyor.. Şüphesiz, kullanıcıların daha çok memnun kaldığı site UX açısından daha iyi performans göstermekte.

A sitesi 7.sırada olmasına karşın, UX (kullanıcı deneyimi = user experience) açısından çok daha iyi olduğundan Google Rankbrain bunu bir kenara not ediyor (makine öğrenmesi) ve bir dahaki sefere, A sitesi belki 3-4 sıra yükselirken, B sitesi 3-4 sıra düşüyor.

SEO teknikleri ve Google RankBrain
image credit

Her zaman diyoruz ya, içeriklerinizi Google için değil , kullanıcılar için oluşturun diye. Umarım bunun ne kadar önemli olduğunu ve UX in giderek SEO ‘nun merkezine kaydığını görebiliyorsunuzdur. ü

Bu arada Google tarafından resmi olarak RankBrain algoritmasının sıralamaları etkileyen 3 büyük faktörden biri olduğunun doğrulandığını da belirtmek isterim.

NOT: Site içeriğiniz, On Page SEO ve güçlü backlinklere sahip olmak halâ çok önemli ve etkisi büyük fakat UX, Rankbrain gibi yapay zekâ algoritmaları ile kontrolü eline almış durumda.

Demem o ki, eğer berbat bir siteniz varsa ve kullanıcı deneyimi açısından durum fena ise backlinklerle veya site içi düzenlemelerle yükselmeniz çok zor.

Peki , RankBrain için sitenizi nasıl optimize edebilirsiniz? Burada bir kaç önemli ipucu vererek diğer SEO tekniklerine geçmek istiyorum.

SERP (arama motoru sonuç sayfası) üzerinde CTR (tıklanma oranı) nizi artırmalısınız. Bunun için daha ilgi çekici bir başlık ve meta yazmak her zaman işe yarayacaktır.

Örneğin; “SEO Teknikleri” yerine “25 Muhteşem SEO Tekniği ile Google ‘da İlk Sayfaya Yerleşin” bu iki başlıktan hangisi daha harekete geçirici ve kullanıcıları tıklamaya teşvik edici

Sizce?

Evet ikincisi.. her zaman böyle başlıklar yazmaya çalışırsanız arama sonuçlarında hızla yükselirsiniz..

İnsanların tıklamadığı bir site ilk sayfada yer alsa bile kısa bir süre sonra sıralamalardan tamamen kaybolabilir.. Dikkat edin!

RankBrain , siteden hemen çıkma oranını da dikkate alıyor. Eğer Google kullanıcıları , sitenizi ziyaret eder etmez bir kaç saniye içinde çıkıyorsa bu Google RankBrain ‘e “bu sayfa arama terimi ile alakalı değil” sinyali gönderir.

Bu sinyal yüzünden büyük bir hızla sıralama kaybedersiniz.

Bunun çözümü, lafı dolandırmadan daha içeriğin ilk satırlarında okuyucuyu “evet tam olarak aradığın burada” şeklinde düşündürmektir.

Son dönemde içerik sitelerinin genelinde yaşanan büyük çakılmanın nedeni RankBrain ‘in devreye girmesiyle , laf olsun torba dolsun kabilinden 100 kelimesi 2 TL ye yazdırılıp yayınlanan kalitesiz içeriklerdir..

Çünkü bunları kimse okumak istemiyor ve ilgi çekici bulmuyor..

Ayrıca, hemen çıkma oranına ilaveten sayfada kalma süresi de RankBrain in ilgi alanına giriyor..

Evet, 3-5 saniyede ziyaretçileriniz sitenizi terketmiyor ama çok da uzun kalmıyorsa yine çözülmesi gereken bir sorunumuz var demektir.

İçeriğinizin harika bir girişi olsa bile, devamında kullanıcılar aradığını bulamaz veya sayfanızı vakit harcamaya değer görmezse sayfada kalma süresi düşer..

Ne yapmak lazım?

Çok kaliteli ve okuyucuyu / ziyaretçiyi sanki hiç duymadıkları komik bir temel fıkrası ile karşılaşmış gibi heyecanlandırmak, bu arada aradıkları bilgiyi de vermek lazım..

Zor mu.. biraz zor..

Ama kolay olursa da kalitesiz ve hak etmeyen rakiplerle uğraşmak zorunda kalırsınız. Bu nedenle size tavsiyem her zaman içeriğinizin harika olmasına odaklanın.

İçeriğin kaliteli olmasına ilaveten bir anektod daha vermek isterim..

Biliyorsunuz artık mobil ve tablet hakim durumda, bu yüzden paragraflarınızı 1-2 satırlık yapın ki mobil cihazlarda zaten 3-4 satıra çıkıyor… 4-5 satır yaparsanız 10 satır olacak, satır sayısı fazla olunca okumak zorlaşır..

İçeriğinizin hazmedilmesi kolay olmalı.. Değerli bilgiler içermeli ama ilkokul 5 düzeyinde yalın bir anlatım ve kısa paragraflar ile..

2. Tıklama Mıknatısı Gibi Çalışan Başlık Etiketi ve Meta Açıklamaları Oluşturun

Başlık etiketi (Title tag) arama sonuçlarında yani SERP üzerinde kullanıcıların ilk dikkat ettikleri kısımdır.

Eğer kullancıları tıklamaya teşvik eden, çarpıcı ve güzel bir başlık yazarsanız kaçıncı sırada olursanız olun, müthiş bir tıklama oranı yakalayabilirsiniz.

İyi de kardeşim, sen bu işin uzmanısın sen yapabilirsin , biz nasıl yapalım mı diyorsunuz?

Size bu konuda harika bir formül vereyim.

Google Ads reklamlarını bilmeyeniniz yoktur. Hemen her sektörde bir arama teriminin hemen altında SERP te ads reklamları (sponsorlu) belirmektedir.

Google Ads konusunda tecrübeli arkadaşlar bilirler, reklamların tıklanma oranı arttıkça TBM düşer. Yani, Google Ads ; ilgi çeken ve alakalı reklamları ödüllendiren bir yapay zekâya sahip.

Reklamverenler ise maliyetleri düşürmek için reklamlarının tıklanma oranlarının optimum olmasını ister. Bunun için alanında uzman reklamcılarla çalışarak harika reklam başlıkları ve metinleri hazırlatırlar.

İşte yapmanız gereken, bu reklamların başlıklarını ve açıklamalarını bir kenara not etmek ve harekete geçiren , heyecan uyandıran kısımları birleştirerek müthiş bir başlık ve harika bir meta açıklaması yazmak..

Bunu neden yapmanız gerektiğini RankBrain mevzusunda anlattım. Yüksek tıklama oranları için başlığınız ve meta açıklamanız iddialı ve birşeyler vaad eden türden olmalı..

Sıkıcı , geleneksel başlıklarla ve meta açıklamalarıyla rakipleriniz arasından sıyrılmanız oldukça zor..

Anahtar kelimenizi Google’da aratın, çıkan reklamları inceleyin ve bu reklamlardan ilham alarak (birebir kopyalasanız ne sakıncası olur sanki?) başlık (title) ve metanızı yeniden yazın.

Bu özel seo tekniğinin işe yaradığını defalarca görmüş biri olarak kesinlikle yapın diyorum, işe yarıyor.

Rakiplerinizin En İyi Anahtar Kelimelerini Öğrenin

Çoğumuz anahtar kelime araştırması yaparken klasik yöntem olan bir anahtar kelime girip alakalı anahtar kelimeleri bulmayı tercih ediyor..

Bu yaklaşımın bir sorunu yok bence. Hala yapılmalı ve ben de yapıyorum.

Fakat, rakiplerinizin hangi anahtar kelimelerden trafik aldığını öğrenebilseydiniz ve bu anahtar kelimeler yükselmesi kolay kelimeler olsaydı?

Evet bu kelimeleri bulabilirsiniz.. Bunun için Semrush harika bir araç ama pek çoğunuzun bu ücretli araca erişmesi mümkün olmayabilir.

Bu nedenle aynı işi görecek ücretsiz bir araç olan Uber Suggest ‘i kullanabiliriz.. Ubersuggest.io aracı Neil Patel tarafından satın alındığından artık şuradan ücretsiz olarak ulaşılabiliyor.

seo teknikleri - anahtar kelime bulma rakip üzerinden

Ubersuggest üzerinde siz rakibinizin adresini girin.. Ben hepsiburada.com u örnek göstermek amacıyla giriyorum ve sonrasında “search” diyorum..

Hepsiburada dev bir eticaret platformu.. Milyonlarca anahtar kelimeden sıralama alması sürpriz değil.

(seo teknikleri – ubersuggest kullanımı)

İki kelimeyi mavi kutu içine aldım örnek olarak. Eğer masa & sandalya satmayı düşünüyorsam bu kelimeler işime yarayabilir.

Alakasız ve işinize yaramayacak kelimelerle ilgilenmeyin. İşinize yarayacağına inandığınız, “A ben bunu başka bir yerde bulamazdım” diyebiliyorsanız altın madeni buldunuz demektir.

Rakipleriniz hepsiburada kadar anahtar kelimeye sahip olmayacağından kolayca tüm kelimelerini tarayarak en alakalı olanları bir listede toparlayabilirsiniz.

3. Uzun ve Süper Kaliteli İçerikler Üretin

Eskiden bir kaç yüz kelimelik yazılar ile Google ‘da üst sıralarda çıkabiliyordunuz. Artık o günler geride kaldı arkadaşlar.

Görüyorsunuz, otoriter haber siteleri de içerik olayına el atmış durumda. Bir sağlık – beslenme sitesi açıp bir kaç yazarla anlaşıp 200 – 300 içerikle ayda adsense den 3-5 bin TL alma günleri sona ermiş gibi görünüyor..

Peki ne yapmak lazım? Acı reçeteyi uygulamak zorundasınız. Acı reçete, oturup 1500 – 2000 kelimelik hatta daha uzun kaliteli ve içi orjinal bilgiyle dolu içerikler üretmek.

Hep söylerim, 100 tane 300 kelimelik içeriğiniz olacağına ; 10 tane sektörü sallayan 3000 kelimelik içeriğiniz olsun.

Ne yazık ki ülkemizde bu içerik kalitesi olayını tam yerleştiremiyoruz ve herkes kısa , basit ve yüzeysel ; derinlemesine araştırılmamış içeriklerle SEO da başarılı olabileceğini düşünüyor..

Ne yazık ki kazın ayağı öyle değil.

Öyle bir zaman gelecek ki belki herkes uzun içerikler üretecek bu noktada da “faydalılık” devreye girecektir yani yazının altında yorumların olması, sosyal medya paylaşımları vb o içeriğin kalitesine yönelik önemli sinyallerdir ve Google bunları da dikkate almaktadır.

Yani sırf çok uzun bir içerik oluşturdunuz diye Google ‘da üst sıralarda yer almasını beklemeyin. Hem uzun hem de derin bir içerik olmalı, okuyucuyu mest etmeli.

Uzun lafın kısası, içeriğiniz kaliteli , faydalı ve okunası birşey olmadıktan sonra , istediği kadar uzun olsun.. Kendini okutmayan 3000 kelimelik uzun bir yazıdansa, kendini keyifle okutan 750 kelimelik bir yazı Google için daha değerlidir.

Bu arada sitenizde asla bir başka siteden kopya ya da siteniz üzerinde yinelenen içeriklere yer vermemelisiniz. (Şurada Duplicate Content yani yinelenen İçerik hakkında yazdığım bir yazı var mutlaka okuyun)

Sosyal Medyada Paylaşmaya Değer Harekete Geçirici İçerikler Yayınlamaya Çalışın

Beni takip edenler biliyor. İçeriğe çok önem veriyorum. Bunun bir nedeni de internette dolaşan pek çok içeriğin tamamen çöp olması..

Gerçekten paylaşmaya değer ve insanların işine yaradığını düşündüğüm çok az şey var. Örneğin SEO konusunda heyecan uyandırıcı, bunu mutlaka paylaşmalıyım dediğiniz 10 tane içerik sayın desem sayamazsınız..

Ziyaretçilerinizin çoğu içeriğinizi sosyal medyada paylaşmaya değer bulmuyor.

Facebook üzerinde komik videoların viral olmasının bir tek nedeni vardır. İnsanlar beğendikleri içerikleri başkalarının da görmesini ister. Zaten sosyal medya devriminin olayı da budur.

Sıkıcı ve tekdüze bir içerik kendini okutmadığı gibi, viral olamıyor..

Yeri gelmişken belirteyim, sosyal medya paylaşımlarının sıralamalara doğrudan etkisi yoktur. Yani, sırf bir içerik 500 facebook – twitter paylaşımı aldı diye Google ‘da ilk sayfaya gelmez.

Fakat, doğrudan olmasa bile dolaylı yoldan sıralamalara etkisi olabilir. Çünkü sosyal medyada öne çıkan içerikler kaliteyi yansıtır.

İnsanlar sayfalarınızı okumaya & paylaşmaya değer gördüğü için büyük olasılıkla bir süre sonra markanızla yeniden etkileşim kuracaktır.

İşte size Sosyal Medyada viral olabilecek içerikler oluşturmak için bir kaç ipucu

  • Karmaşık cümleler kurmayın
  • Lafı dolandırmayın, yalın bir üslup kullanın
  • Sayfanın üst kısmında alakalı ve renkli bir görsele yer verin
  • Paragraflarınızda satır sayısını az tutun
  • Paragraflar arasında köprü ifadeler bulundurun
  • İçeriklerinizin girişleri basit ve ziyaretçiyi sayfada kalmaya ikna edici olsun
  • Sayfanın üstünde sosyal paylaşım butonlarına yer verin
  • İçeriklerinizin sonunda paylaşımı teşvik edin.
  • URL lerinizi kısa tutun, insanlar kısa URL leri daha çok paylaşmakta.

Kaliteli Sitelere Bağlantı Vermeyi Sakın İhmal Etmeyin!

Herkes sitesine bağlantı almak istiyor, kimse vermek istemiyor.. Hele Türkiye ‘de!

Backlink yani dış bağlantı vermezseniz, alamazsınız bunu da unutmayın. Niçin insanlar size durup dururken bağlantı versin? Öyle ya..

Aslında sitenizle yakından ilintili sitelere / konulara içeriğinizden bağlantılar vermek sizin bir profesyonel olduğunuzu gösterir.

Google da sitenizle yakından alakalı sitelere verdiğiniz bağlantıları önemli bir kalite sinyali olarak görmekte..

İlk sayfa sonuçlarında üst sıralarda yer alan sitelerin genelde dış bağlantı veren içeriklere sahip olduğuna dikkat ettiniz mi?

Peki kaç adet bağlantı vermek lazım?

Özel bir formül yok ama 1500 kelimelik bir içerikte 3-4 dış bağlantı ideal gibi görünüyor.

Alt Sayfalarda Sıkışan İçeriklerinize Cansuyu Gönderin!

Bazen içeriklerimiz ne kadar kaliteli olursalar olsunlar Google arama sonuçlarında 2. sayfa ve altında sıkışıp kalabiliyorlar..

2.Sayfadaki içeriğinizden trafik alma olasılığınız neredeyse yoktur.. 3.Sayfa ve altından bahsetmiyorum bile!

Peki ne yapmak lazım? En azından backlinkleri kullanmadan bu sıkışıp kalan sayfaları nasıl ilk sayfaya taşıyabilirsiniz?

Bunun için harika bir seo tekniği önereceğim.. Tekniğimizin 2 aşaması var.

Öncelikle en otoriter ve en çok backlink alan veya en çok ziyaret edilen popüler sayfalarınızın bir listesini yapın. Bunun için Ahrefs ve Google Search Console dan yararlanabilirsiniz.

Ve Google 2.sayfadaki (2.sayfadaki kelimeleri ilk sayfaya taşımak daha kolaydır) aranma hacmi dişe değer anahtar kelimelerinize karşılık gelen içerikleri bulun.

Güçlü sayfalarınızdan “anahtar kelime üzerinden” , 2.sayfadaki zayıf sayfalara link verin. Bu çok etkili bir yöntemdir.

Fakat yöntemin başarısı , zayıf sayfalarınızı Site içi SEO kriterleri açısından optimize etmenize de bağlı, yani iç seo yu ihmal etmemelisiniz.

4. YouTube ile Yükselin [En Sevdiğim SEO Teknikleri Arasındadır]

Video, pek çok açıdan sıkıcı bir yazı okumaktan daha keyifli gelir kullanıcılara.. Oturup 3-4 bin kelimelik bir blog yazısı okumaktansa, 10 dakikalık bir video izlemek çoğu kez daha kolaydır.

Yani video sindirimi en kolay içeriktir. Google videonun geleceğini gördüğü için YouTube ‘u satın aldı.

Kısa bir sürede YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motoru haline geldi ve zamanla Google, arama sonuçları sayfasında YouTube videolarından bir demet görmeye başladık..

Özellikle de “nasıl yapılır?” türü aramalarda videolar SERP in ayrılmaz bir parçası oldu.

YouTube ile ilgili güzel olan şey ise, bir arama terimi için YouTube üzerinden yükselmenin , Google ‘da organik olarak yükseltmekten çok daha kolay olması..

Böylece rekabetli kelimelerde bile üst sıralarda yer alarak 3-5 dakikalık kaliteli bir video ile markanızı / ürününüzü tanıtabilirsiniz.

YouTube SEO su her zaman daha kolaydır ve bir türlü yükselemediğiniz anahtar kelimelerde YouTube ‘un sihirli değneği ile çok hızlı bir şekilde yükselebilirsiniz.

Temelde yapmanız gerekenler çok basit ;

Anahtar kelimenizi içeren ilgi çekici bir video başlığı yazın.. Videonuzun açıklama kısmına 200 – 300 kelimelik bir makale (anahtar kelimeniz de %2-3 oranında geçebilir)..

Ve.. en önemlisi..

Mutlaka anahtar kelimelerinizi ve varyantlarını etiketler kısmına ekleyin. Etiketler YouTube ‘da spam değil, korkmayın.

Size bir ipucu daha vereyim, oluşturduğunuz YouTube videolarına backlink ve sosyal medya paylaşım paketleri satın alabilirsiniz. Google ‘da işe yaramayan bu tür basit çalışmalar YouTube ‘da genelde işe yaramakta.

5. Semantik SEO Tekniğini Kullanın

Semantik anlamsal demektir. Google Hummingbird algoritması semantik SEO nun omurgasını oluşturur.

Eskiden Google, bir içeriğin konusunu başlık ve anahtar kelimeye bakarak değerlendiriyordu.

Bu yaklaşım manipüle edilmeye açık olduğundan (alakasız bir konu içine alakasız anahtar kelimelerin serpiştirilmesi gibi..) Hummingbird geliştirildi.

Semantik SEO nun amacı, sayfanın tam olarak neden bashettiğini bulmak için anlama odaklanmaktır.

Bunu yaparken sadece hedef anahtar kelimeleri değil, yakın gruptan farklı kelimeleri de kullanır.

Örneğin; “SEO” , “Arama Motoru Optimizasyonu” , “Google ‘da Yükselmek” , “Arama Motoru” anahtar kelimelerini içeriğimde kullandığımda , Hummingbird bu sayfanın SEO konulu olduğunu kolaylıkla anlayabilir.

Örnek biraz genel oldu daha spesifik ve hassas olarak da sayfalarınızın konusunu teşhis edebilir.

Peki Semantik SEO için içeriğinizi nasıl optimize edebilirsiniz?

Burada LSI Keywordler devreye giriyor. (LSI : Latent Semantic Indexing) bu mevzuya daha önce detaylı olarak değindiğim için burada nedir ne değildir gibi detaylara girmeyeceğim.

Kısaca LSI keywordler, ana kelimemizi anlamsal olarak bütünleyen yan kelimelerdir. Çoğunlukla Uzun Kuyruklu Anahtar kelimeler ve eş anlamlı kelimelerle karıştırılır, bu yüzden örneklendirmek lazım.

Örneğin ana kelimemiz “matkap” olsun bu durumda LSI kelimeler “el aletleri” , “matkap ucu” , “vida” , “somun” vb dir. Yani aynı konsept içerisinde yer alan diğer yakın kelimeler.

Gördüğünüz gibi LSI ler eş anlamlı veya uzun kuyruklu olmak zorunda değil. Anlamsal olarak yakın ilişkiye sahip olması önemli.

Sayfalarınıza ana kelimelerinize ek olarak LSI kelimelerden de serpiştirmelisiniz. Böylece Google sayfanızı daha iyi yorumlayabilecek ve çok daha fazla anahtar kelimeden sıralama alabileceksiniz.

Peki LSI kelimeleri nereden bulabilirsiniz? Bunun için tavsiye edebileceğim harika bir araç var. LSI Graph. Ücretsiz versiyonu işinizi görecektir.

SEO TEKNİKLERİ - LSI Graph ile semantik anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

6. Eski İçeriklerinizi Yeniden Düzenleyin

Ben de sizin gibi bir içerik üreticisiyim ve itiraf edeyim, bazı içeriklerim yeterli ilgiyi görmüyor ya da beklediğim performansı göstermeyebiliyor.

Bu durumda geriye dönüp o içerikleri yeniden gözden geçirmemiz gerekiyor. Atladığımız noktalar neler?

Başlıklar mı yeterince ilgi çekici değil? Ya da içeriğe giriş bölümü kulak mı tırmalıyor? Bir göz atmakta yarar var..

Bazen içeriklerimiz tamamen ölmüş ve geçerliliğini yitirmiş de olabiliyor..

Örneğin, bu yazıyı 5 yıl önce yazmış olsaydım, burada hiç bir geçerliliği kalmamış SEO Teknikleri yer alıyor olacaktı..

Halbuki 5 yılda çok şey değişti SEO dünyasında..

Özetle, eski içeriklerinizi ölüme terketmeyin.. Bir gözden geçirin, editleyin / tazeleyin göreceksiniz Google da bunu farkedecek ve bu içeriklerinizde kısa bir süre sonra üst sıralara çıkacaksınız.

7. Kaliteli Backlinkler Edinmeye Odaklanın

Backlinkler yani sitenize yönelen dış bağlantılar hala arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçası. Yakın bir gelecekte bu durumun değişeceğini de kimse beklemesin.

Fakat her backlink aynı değere sahip değil. Özellikle kaliteli sitelerden yani MOZ DA & PA , Majestic TrustFlow ; Ahrefs DR (Domain Rating) skorları yüksek websitelerinden sitenize doğru gelen bağlantılar sıralamalarınızı önemli oranda artıracaktır.

Elbette burada sadece gelen bağlantıların yüksek metrikli olması önemli değil. Aynı zamanda sektörünüzle yakından ilişkili sektörler olması etkisini 3-4 kat artıracaktır.

Burada şunu da demek istemiyorum, tüm backlink profiliniz sektörel bağlantılardan oluşmak zorunda değil ayrıca bu doğal da olmaz.

Peki kaliteli backlinkleri nasıl edinebilirsiniz? Nereden kaliteli ve yüksek metrikli bağlantılar bulacaksınız?

Bunun için öncelikle sitenizde insanların problemlerini çözen, faydalı bilgiler veren çok kaliteli içerikler oluşturmanız gerekmekte.

Sonra içeriğinizi sosyal medyada ve sektörünüzün yoğun olarak yer aldığı platformlarda paylaşarak tanıtın, emin olun bu faydalı paylaşımlar kısa bir süre sonra sitenize backlink olarak geri dönecektir.

Backlink elde etmenin bir diğer yolu da , misafir yazarlık yapmaktır. Ülkemizde çok gelişmemiş olsa da hala bunun için çabalayan arkadaşlar mevcut.

Misafir yazarlığın backlink dışında önemli bir katkısı da size okuyucu kitlesi kazandırmasıdır.

Özellikle başlangıç aşamasındaki bloglar trafik almakta zorlanmakta.

Dolayısıyla büyük bir hayran kitlesi olan blogda misafir yazarlık yaparak hem sitenize backlink alırsınız hem de o büyük kitlenin önemli bir kısmı blogunuzu takip etmeye başlar.

8. Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Anahtar kelimeler SEO nun belkemiğidir.

Neticede insanlar anahtar kelimeler ile arama motorlarında arama yaparak sitenizi ziyaret ediyorlar.

Bu nedenle anahtar kelime seçimini doğru yapmak son derece önemli.

Eğer yeni başlıyorsanız jenerik kelimelerin peşine düşmeyin. Bunun yerine rekabetin düşük olduğu, üst sıralara çıkmayın kolay olduğu daha basit kelimelere odaklanın.

Bir SEOcu olarak bunu özellikle tavsiye ediyorum çünkü ana kelimelerde üst sıralara çıkmak için sitenizin önce bir miktar trafik alması ve küçük de olsa bir marka arama hacmi oluşması önemli.

Ayrıca aşırı broad (geniş) kelime seçimi SEO açısından verimli değildir.

Bana sorarsanız “araba” kelimesi çok geniş anlamlı bir kelime ve bu broad haliyle de dönüşüm oranı oldukça düşük..

Fakat “araba kiralama” , “ikinci el araba” gibi daha spesifik kelimeler arama motoru optimizasyonu açısından değerlidir ve dönüşüm oranları muhtemelen çok daha yüksektir.

Jenerik kelimeler ( araba, haber, tatil , ingilizce.. vb) SEO açısından zordur aranma hacimleri çok yüksek olduğundan herkes gözünü bu tür kelimelere dikmiştir.

Yalnız bu kelimelerde başarılı olabilmek için öncelikle sitenizin rüşdünü ispat etmesi lazım. Yani organik trafik alarak belli bir kitleye ulaşması ve markasının semantik olarak sektörle bütünleşmesi gerek..

Aksi halde, klasik seo teknikleri ile bu tür kelimelerde yıllardır ilk sıraları tutmuş otoritelerin yerine geçemezsiniz.

Tavsiyem uzun kuyruklu kelimelere ağırlık vermeniz.. Bu kelimelerde yükselmek ana kelimelerinize de fayda sağlayacaktır.

Anahtar kelime araştırması için kullanabileceğiniz bazı araçlar..

  • Google Ads Keyword Planner
  • Ubersuggest
  • KeywordTool.io

Daha fazla araç var.. aslında tüm araçları detaylı olarak anlatan bir yazı yazmayı planlıyorum.

Önemli bir hatırlatma, içeriğinizi anahtar kelimelerle doldurmayın. Keyword stuffing denen bu durum aşırı optimizasyona girer ve başınızı ağrıtabilir, uyarmadı demeyin.

9. Site içi Linklemenin Gücünü Hissedin!

Site içi bağlantı kurgusu o kadar önemli ki, sadece site içi linkleme ile üst sıralara çıkabileceğiniz çok sayıda anahtar kelimeniz olabilir..

Genelde çoğu müşterimiz sadece site dışı linklere odaklanıyor, site dışı linkler elbette yükselmenizde etkili ama tek başına yeterli değil..

Sayfalarınız içinden diğer alakalı içeriklerinize bağlantılar vermek, UX açısından on numara bir çözümdür..

Ziyaretçilerinizin sitenizde kalma süresi artar (etkili bir sıralama sinyalidir..)

Linkleme yaparken anahtar kelime kullanmanızı tavsiye ederim. Yani Off Page SEO da olduğu gibi çekinmenize gerek yok ama aynı yazı içinden aynı kelimeye birden fazla çıkış yapmayın.

Üst menüdeki sayfa bağlantılarının da site içi linkleme olarak değerlendirildiğini unutmayın.

Google bir sayfada sadece ilk bağlantıyı dikkate aldığından, eğer vereceğiniz sayfanın bağlantısı menüde yer alıyorsa, ayrıca içeriğe eklemeniz gereksiz olabilir.

  • Menü üzerinden site içi linkleme
  • Yazılar arası site içi linkleme
  • Yazıdan kategorilere linkleme

Bunların üçünü de uygulamanızı tavsiye ederim (eğer kategori kullanmıyorsanız veya benim gibi noindex yapmışsanız link vermenizin anlamı yok.)

10. Title Etiketine Long Tail Anahtar Kelimeleri Dahil Edin

Title etiketi (Başlık) , arama sonuçlarından tıklama almanızı sağlayan en önemli kısımdır. Hedef anahtar kelimeniz zaten bu kısımda yer almalı, buna pek çok yazıda değindim.

Long Tail Keywords yani Türkçesi ile uzun kuyruklu anahtar kelimeler, ana kelimenizi sarmalayan ve hiç de azımsanmayacak aranma hacmi olan alternatif anahtar kelimelerdir.

Title etiketine bu türden kelimeleri dahil etmek çok akıllıcadır.

Çünkü bu tür kelimelerde rekabet oranı çok düşüktür ve işin güzel yanı yeni bir içerik oluşturmanıza gerek yoktur zaten ana kelimeniz için bir içerik hazırlamıştınız. Uzun kuyruklu kelimeleri bu içeriğe entegre etmek yeterli olacaktır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmak için kullabileceğiniz özel bir seo tekniği var.. “Google Autocomplete” yani Google otomatik tamamlama özelliği..

SEO teknikleri uzun kuyruklu anahtar kelime kullanımı

Özel bir araç kullanmadan, sadece Google ‘a arama terimini yazarak bir dünya uzun kuyruklu anahtar kelime elde edebiliyoruz.

Bir de enter a basarak SERP sonuçlarını getirdiğinizde alt kısımda “ilgili aramalar” kısmı belirecektir..

Burası da tam bir altın madenidir, değerlendirmenizi tavsiye ederim.

Şöyle bir örnek göstereyim size;

seo teknikleri ve anahtar kelime uzun kuyruklu anahtar kelimeler

Arada bir kaç alakasız anahtar kelime çıkabilir, bunları dikkate almanıza gerek yok.

NOT: Google Ads Keyword Planner ve KeywordTool.io Long Tail Kelimeler bulmak için önemli diğer iki kaynak, bakmaya değer…

11. Google Arama Konsolu (Search Console) ile Hitlerinizi Artırın

Google Search Console (arama konsolu) sitenizin Google ile etkileşimini sağlayan önemli bir araçtır.

Bu araç sayesinde Google verilerini başka bir yerden değil, doğrudan Google ‘dan alabilirsiniz.

Arama konsolu kullanmayı seviyorum çünkü ücretli pek çok aracın aksine daha somut veriler sağlıyor.

Bunlardan en önemlisi, Performans sekmesi altındaki görüntülenme ve tıklanma sayıları..

Google arama konsolu performans sekmesine tıklayın bu çok özel seo tekniklerinden biridir.

Bazı anahtar kelimelerde görünürlüğünüz iyi olmasına karşın yeterli tıklamayı alamıyor olabilirsiniz. Hiç tıklama almayan anahtar kelimeleri şimdilik bir kenara bırakalım.

2019 seo teknikleri

Az da olsa tıklama alan anahtar kelimelerde ilk sayfaya yükselme şansınız çok daha yüksektir.

Arama konsolu üzerinde aranma hacmi yüksek ama tıklama oranı düşük kelimeleri her zaman gözden geçirin ve bunları kolayca ilk sayfaya yükseltin.

Peki bunu nasıl yapacaksınız, çok basit..

Tıklama oranınızı (CTR) iyileştirin. Bu konuda bu yazıda epey ipucu verdim.

İçeriğiniz yetersiz olduğu için sıralaması kötü olabilir, içeriği tekrar elden geçirin, en az 1500 kelime yazmaya çalışın.

İlgili sayfalara backlink almaya çalışın, kaliteli bağlantılar sayfanızın üst sıralarda yer almasına epey yardımcı olacaktır.

12. Sitenizi Hızlandırın

Hızlı açılan sayfalar tek başına üst sıralara tırmanmanızı sağlayabiliyor. Pek çok kez UX in üzerinde durdum.

UX, User Experience ifadesinin kısaltması Türkçe de “Kullanıcı Deneyimi” anlamına geliyor.

Yavaş açılan sayfalar kötü kullanıcı deneyimi demektir. Ve Google RankBrain , kötü kullanıcı deneyimi yaşatan sayfaları aşağılara itmektedir.

Sitenizi hızlandırmak zor değil.

WordPress altyapılı siteler için bir kaç kritik tavsiyem olacak,

  • Eklenti sayısını azaltın, eklentiler siteyi yavaşlatıyor. Minimum sayıda eklenti kullanın.
  • Mutlaka bir Cache eklentisi kullanın. Tavsiyem, WP Fastest Cache eklentisi (ücretsiz sürümü de çok iyi ama Premium Versiyonu muhteşem.)
  • LiteSpeed Server özellikli hosting kullananlar için Fastest Cache eklentisine ilaveten LiteSpeed Cache eklentisini kurun (beraber çok daha iyi performans gösteriyorlar)
  • VC (visual composer) ve türevi sürükle bırak sayfa oluşturucuları tercih etmemeye çalışın.

13. İçeriklerinizi Görsellerle Zenginleştirin

Bundan bir kaç yıl önce, hiç önemsemediğim ve üzerinde düşmediğim bir projede sırf içeriklerimde bolca orjşnal görsel kullandığım için üst sıralara çıkmayı başardım.

Görseller, orjinal olmak şartıyla, SEO nuza inanılmaz pozitif katkı sağlar.

Görsellerinizin alt etiketlerine mutlaka anahtar kelimenizi de içeren kısa açıklamalar yazın. Lütfen Google görsellerden birşey almayın, işe yaramıyor.

Stok fotoğraflar da kopya görsel olarak muamele görüyor. En güzeli, ya kendiniz fotoğraf çekeceksiniz ve kullanacaksınız (her sektöre uygun değil biliyorum..)

Veya, Photoshop gibi resim düzenleme araçlarıyla ya da Canva gibi online kolay bir araçla kendi görsellerinizi editleyecek, üzerine logo basacak ve boyutlarını düzenleyerek özgünleştireceksiniz.

Her ne olursa olsun, telif sorunu olan görselleri asla sitenizde kullanmamalısınız.

14. Video Ekleyerek Sayfada Kalma Süresini Artırın

Videoların ne kadar güçlü olduğunu zaman zaman dile getiriyorum. Çünkü öyleler..

YouTube ‘da markanıza ait bir kanal olmalı. Burada kendi kurumsal kimliğinizi yansıtan ve insanlara yardım eden videolar yayınlamak marka pazarlaması açısından iyidir.

Fakat doğrudan SEO nuza yardımcı olmaz.

Halbuki, sitenizdeki içeriklerle alakalı, veya ürünlerle ilgili videolar oluşturup bunları içeriğe embed yaparsanız bu SEO nuza çok yardımcı olur..

Nasıl mı?

Sayfada bekleme süresi diye birşeyden söz etmiştik ve bunu Google RankBrain ile ilişkilendirmiştik.

İnsanlar sayfanızda daha uzun süre kaldığında, Google bunu bir kalite sinyali olarak değerlendirmekte ve sayfanızı yukarılara taşımaktadır.

Videonuzu, ilk 100 kelimeden hemen sonra embed yapmanızı tavsiye ederim. İnsanların çoğu okumayı sevmiyor. 100 kelimeden sonra bırakıp gidenleri elinizde tutmuş olursunuz.

Kolay değil tabi.. yüzlerce , binlerce sayfa içerik / ürün için video oluşturmak.. Bu nedenle sizin için en önemli sayfalara öncelik verin. En çok trafik aldıklarınız öncelikli olsun.

15. Sitenizi Mobil Cihazlar için Optimize Edin

Google bir süre önce Mobile First Indexing , yani mobil öncelikli dizine ekleme güncellemesini duyurdu.

Bunun anlamı, artık Google gözünde, sitenizin ana versiyonu mobil cihazlardan görülen şekli..

Peki sitenizi mobil cihazlar için optimize etmek ne demek?

Yine dönüp dolaşıp UX e geliyoruz.. Çünkü, mobil cihazlarda okunabilirlik, tıklanabilirlik ve yönlendirmelerin kolaylığı kullanıcı deneyimi için çok önemli.

Örneğin, minicik yazılar, ufacık butonlar ve küçük satır yüksekliği berbat bir mobil deneyimi sunar ve sitenizin mobil uyumlu olmadığını gösterir.

Eğer WordPress kullanıyorsanız, kullandığınız tema çok büyük olasılıkla duyarlı tasarıma sahiptir yani mobil uyumluluğu dert etmenize gerek yok.

Farklı sistemler için aynı şeyi söylemek zor. En güzeli emin olmak için Google Mobil Uyumluluk Test Aracını kullanmak.

Google mobil uyumluluk test aracı

Google sayfanızın mobil uyumlu olduğunu doğruluyorsa aşağıdaki gibi bir görüntü ile karşılaşırsınız.

16. Aşırı Anahtar Kelime Kullanımından Uzak Durmalısınız

Aşırı anahtar kelime kullanımı , yani içeriği hedef kelimelerle doldurmak en kötü seo uygulamalarından biridir.

Buna aşırı optimizasyon da denir.

Aynı zamanda SPAM seo teknikleri arasındadır, uzak durmalısınız.

Bazıları şöyle yapar “ayakkabı” , “en iyi ayakkabı” , “en iyi ayakkabı modelleri” bu şekilde birbirine çok yakın kelimeleri , gereksiz bir şekilde 250 kelimelik uyduruk bir yazıya sokuşturur..

Bu düpedüz SPAM dır, rekabetin aşırı düşük olduğu basit anahtar kelimeler hariç bu manipülasyon asla işe yaramaz.

Eğer siteniz belli kelimelerde bir türlü yükselmiyorsa, keyword stuffing denene aşırı anahtar kelime kullanımına dikkat edin.

Bence,

İçeriğinizin başlığında ve ilk paragrafında anahtar kelimenize yer verdikten sonra toplam kelime sayısında göre 1-2 kez daha kullanabilirsiniz..

İdeal anahtar kelime oranı hakkında Matt Cuts (Google ‘dan ayrıldı) ın bir açıklamasına yer vermek istiyorum. (İngilizce anlatım için özür diliyorum, ilerde bu tür videolara Türkçe altyazı ekleyerek yayınlamayı planlıyorum.)

(Bir sayfanın ideal anahtar kelime yoğunluğu ne olmalıdır?)

Aşırı anahtar kelime kullanmak yerine, aynı kelimenin farklı varyantlarına yer vermeye çalışmalısınız.

Böylece, içerikten alabileceğiniz trafiği de bir kaç kat artırma şansınız olabilir. Çünkü Google eş anlamlı kelimeleri gelişmiş yapay zekâsı ile kolaylıkla algılayabilmekte.

17.Her Anahtar Kelime için Ayrı Bir Sayfa Oluşturun

Müşterilerimizin çoğu, bir anahtar kelimede üst sıralarda yer almak istediğinde bu kelimeyi hedefleyen onlarca içerik oluşturuyor.

Düşünün, hedef kelimeniz “spin olta takımı” ve sitenizde bu anahtar kelimenin geçtiği 1 ana kategori, 6 farklı ürün sayfası ve 10 tane de blog yazısı var..

Yukarıda bahsettiğim senaryo sizi şaşırtmasın daha kötüleri ile de karşılaştık biz..

Bu soruna “keyword cannibalization” denir. Türkçesi “anahtar kelime yamyamlığı” dır.

Yamyamlık tam da durumu açıklıyor.. Yerli – yersiz anahtar kelimenize odaklı yeni içerikler girmek yamyamlıktan başka nedir?

Google , anahtar kelime yamyamlığına SERP tutarsızlığı ile yanıt veriyor. SERP te sıralama alan URL niz sürekli değişecek, dönüşüm oranlarınız dibe vuracak belki anahtar kelimede sıralamadan tamamen çıkacaksınız.

Bunun yerine, her anahtar kelimeye özel ayrı bir sayfanız / kategoriniz olmalı (sitenizin türüne göre) ve bu sayfadan başka hiç bir yerde aynı anahtar kelimeyi hedefleyen ikinci bir içerik girmemelisiniz.

18.Alt Başlıkları Mutlaka Kullanın

Google, başlıklara ve alt başlıklara büyük önem veriyor.

Çünkü başlıklar bir sayfadaki bilgileri organizasyon içerisinde kullanıcılara sunmanıza olanak sağlar.

Ve bu da başarılı bir UX in temelini oluşturur..

Karmakarışık ve parçalara bölünmemiş içerikleri sindirmek zordur, başlıklar içeriğinizi daha kolay sindirilebilir hale getirmek için birebirdir.

HTML de başlıklar H1 , H2, H3, H4 , H5 ve H6 olarak toplam 6 düzeyden oluşmaktadır. (Bunlar aynı zamanda HTML etiketleridir <h1> , <h2> , .. gibi)

Hiyerarşik olarak en üst düzey başlık H1 dir.

İçeriğinizde 1 adet H1 ‘e yer vermek istersiniz çünkü bu başlık, tüm sayfanın özetidir ve herşeyi kuşatır.

Diğer başlıklardan birden fazla kullanmanızda bir mahsur yoktur. Fakat hiyerarşiye dikkat etmek içeriğinizi daha derli toplu ve organize yapar, buna dikkat edin.

Örneğin, H2 düzeyinde bir alt başlık açtığınızda bunun altına da alt başlıklar ekleyebilirsiniz bu kez başlığın düzeyi H3 olmalıdır.

Başlıklandırmayı bir ağacın dalları gibi düşündüğünüzde, hiyerarşik alt başlık yapılandırmasını daha akla yatkın bulacağınızı düşünüyorum.

19.Başarılı bir UX için İçindekiler Tablosu Ekleyin

Özellikle blog içerikleriniz için bir içindekiler tablosu eklemek, ziyaretçilerinize harika bir kullanıcı deneyimi sunmanın önemli bir parçasıdır.

Birbirinden kopuk, dağınık bir içeriği sindirmek oldukça zordur.

İçeriğinizi alt başlıklarla küçük ve sindirimi kolay parçalara ayırın. Ayrıca WordPress Table of Contents eklentisi yardımıyla tıpkı benim yazılarımda kullandığım gibi “Bu yazının içinde neler var?” kutucuğu oluşturabilirsiniz.

Böyle bir kutucuk oluşturduğunuzda, ziyaretçileriniz içeriğinizde daha rahat dolaşabilecek ve yazınızı okumaya ara verdiğinde nerede kaldığını bulabilecek.

Ayrıca, içeriğinizin özellikle belli bir bölümünü yer imlerine ekleme şansına sahip olabilecek.

20. Daha İyi Sıralamalar için Doğal Olmayan Bağlantılardan Kurtulun

Bağlantı temizliği önemli.

Pek çok müşterim çöp bağlantılarla dolu bir websitesi ile kapımızı çalıyor.

Bağlantı profilini analiz edince bu sitenin nasıl filtreye girmediğine hayret ediyoruz.

Sıralamalarınızın kötü olmasının nedeni, kötü bağlantı profiliniz olabilir. Veya, bazı önemli anahtar kelimeleriniz doğal olmayan bir link profiline sahip olabilir.

Aynı alan adından milyonlarca bağlantıyı aynı anchor text üzerinden almak çılgınlıktır, er veya geç bir Google güncellemesinin hedefi olursunuz.

(Bugünü değil, geleceği düşünerek SEO stratejinizi belirleyin ve riskli seo tekniklerinden uzak durun.)

21.Kendi Anahtar Kelimelerinizi Oluşturun

Bu tekniği kullanan çok az kişi olduğundan eminim.

Kendinize ait bir anahtar kelime oluşturmak sandığınızdan daha kolaydır. Örneğin, “seofabrika” ve “seo fabrika” markamıza ait iki anahtar kelime..

Bu kelimeler bize ait olduğundan ve ilk oluşturan biz olduğumuzdan herhangi bir sitenin bu kelimelerde bizim önümüze geçme ihtimali oldukça zayıf..

Sadece sizin piyasaya sürdüğünüz bir ürün ya da oluşturduğunuz bir marka Google ‘da tamamen size aittir.

Örneğin bir ürünün Türkiye distribütörlüğünü aldınız ve ana dağıtıcı konumundasınız. Bu ürün ile sitenizi en kısa sürede ilişkilendirmeli ve bayilerinizden hızlı davranmalısınız.

Çünkü ürün tutulduğunda ve kulaktan kulağa yayıldığında, ciddi bir aranma hacmi ortaya çıkıyor. Markayı oluşturan veya web dünyasına ilk kazandıran olarak 1.sırada olmamanız şansızlık olur.

Kendinize ait bir anahtar kelime oluşturmak için mutlaka bir ürün icat etmeniz / ithal etmeniz ya da marka oluşturmanız da gerekmiyor.

İnsanların problemlerini çözen bir farklı bir teknik geliştirebilir, buna akılda kalıcı güzel bir isim verebilirsiniz.

Örneğin, “Çılgın SEO Tekniği” gibi.. bu teknik popüler hale geldiğinde, ilk sırada olacağınız için hemen hemen tüm ziyaretçi trafiği sizindir.

22.Rakip Analizi ile İçerik Fırsatlarını Keşfedin

Rakip analizi size Google Ads Keyword Planner da listelenmeyen yüzlerce fırsat anahtar kelime bulma şansı verir.

Rakibinizin hangi anahtar kelimelerden iyi trafik aldığını bulmak için Semrush harika bir araçtır. Bu aracın tek olumsuz yanı ücretli olması..

Alternatif olarak , Neil Patel ‘in Ubersuggest aracını da kullanabilirsiniz. Bu harika araç nasıl ücretsiz olabiliyor ben de anlamış değilim (sanırım link inşası için?)

Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeden sağlam trafik aldığını öğrendiğinizde, hemen işe koyulmalı ve bu içerikler sizde yoksa rakiplerinizin içeriklerinden çok daha kapsamlı, doyurucu ve hakikaten faydalı içerikler oluşturmalısınız.

Konu içeriğe geldiğinde, Google ‘da uzun içeriklerin çok daha iyi sıralamalar aldığını her zaman söylüyorum, içeriğinizi uzun tutun ama saçma olmasın ; elbette insanlara çok faydalı ve okumaktan keyif alacakları uzun bir içerik oluşturmalısınız.

Bu harika seo tekniği, sadece hitlerinizin artmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda sektörü domine etmenizi ve organik olarak büyümenizi de sağlar.

23.Rakiplerinizin Bağlantı Aldığı Yerleri Öğrenin

Bağlantılar yani backlinkler, SEO da hala oldukça önemli.

Zamanla değişen tek şey backlinklerin yanında farklı faktörlerin de etkili olmaya başlaması.

Fakat, backlinkler halâ çok önemli (aksini iddia edenlere inanmayın.)

Zor olan, kaliteli ve işe yarayan değerli bağlantıları edinmek.. Fakat, biri bunu başardıysa siz de başarabilirsiniz.

Ahrefs harika bir backlink analiz aracı.. Google ‘dan sonra dünyanın en büyük bağlantı arşivine sahip..

Basit bir denetim içim Ahrefs e abone olun demiyorum, bu hizmeti veren freelancerlar mevcut..

Webmaster forumlarında bu tür ilanlar görebilirsiniz.. Rakiplerinizin site adreslerini vererek, kaliteli bağlantıların listesini isteyeceksiniz.

Peki kalitenin ölçüsü nedir? Bence Ahrefs DR (domain rating) değeri 25 ve üzeri Dofollow bağlantılar kesinlikle değerlendirmeye değer.

Nofollow bağlantılar için zahmet etmeyin, değmez.

Ahrefs size rakibinizin hangi sayfasına nereden link geldiğini gösterecektir. Böylece, rakibinizin içeriğine link veren siteye ulaşarak daha kaliteli olan kendi içeriğinize de link vermesini rica edebilirsiniz.

Bu konuda olabildiğince nazik olmanızı öneriyorum. Ayrıca ücret isteyenler de olabilir, eğer ömür boyu kalacak kaliteli bir bağlantı ise site sahibine bir yemek ısmarlamaya değebilir.

Tabi her bağlantı türü etkili değil, yorum bağlantılar (dofollow bilse olsa) uğraşmaya değmez.

Çoğu profil sayfasında yer alan bağlantı, Google tarafından hiç dikkate alınmıyor (ayrıca bu sayfalar no index olarak işaretlenmiş durumda.) bu nedenle profil backlinkler için kendinizi yormayın.

24.Görsellerinizi Mutlaka Sıkıştırın ve Sitenizi Yavaşlatmasına İzin Vermeyin!

Görseller, içeriğinizi zengin hale getirmek için olmazsa olmaz.

Fakat görsel kullanımının sorun olan kısmı, sayfa boyutunu artırarak sayfanızın geç yüklenmesine neden olması..

Bunun için 2 çözüm önerebilirim.

Lazyload ile sayfada aşağı doğru kaydıkça resimlerin yüklenmesi..

ve, bir resim sıkıştırma eklentisi kullanarak resimlerin görsel açıdan kayıpsız bir şekilde sıkıştırılması.

WordPress ile bu işlemleri yapmak kolay. Bazı harika eklentiler var bu işi yapıyorlar ama bir limiti var, belli bir adetten sonra kredi yüklemek gerekiyor.

Ben imagify kullanıyorum resim sıkıştırma işlerim için. Hesaplı bir çözüm. Aylık sadece 4,99 Dolara 1 GB görsel sıkıştırabiliyorsunuz.

seo teknikleri imagify

Ayrıca siteniz farklı bir altyapıya sahipse, online olarak kendi sitesinden panel üzerinde sıkıştırma yapabilirsiniz. Sadece upload / download yapmanız gerek, o kadar.

25.Düzenli Bağlantı Taraması Yaptırın ve Negatif SEO dan Kendinizi Koruyun

Negatif SEO, rakiplerinizin sitenize SPAM bağlantılar üzerinden saldırması demektir.

Google, yaptığı pek çok güncelleme ile Negatif SEO nun ölümcül etkilerini azaltmış olsa da hala bu problemi yaşayan sitelerle karşılaşıyoruz.

Bu sorundan korunmanın tek yolu, sık sık backlink profilinizin muayene edilmesi ve zararlı bağlantıların tespit edilerek konsol üzerinden reddedilmesidir.

Bu çalışma için Ahrefs kullanmak kaçınılmazdır. Çünkü anchorları da görmeniz gerekir.

Oluşturulan nihai zararlı bağlantı listeniz Google Disavow Tool a (bağlantı reddetme aracı) yüklenerek bir backlink temizliği yapılmalıdır.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>