SEO Stratejileri – Sitenizi #1.Sayfaya Taşıyacak 15 Güçlü SEO Stratejisi

Bu yazıda, en iyi SEO stratejileri bir araya getirerek kısa sürede Google ‘da #1.Sayfaya çıkmanızı sağlayacak çok güçlü ipuçlarına yer verdik.

SEO Uzmanından En Güçlü SEO Stratejileri ile Rakiplerinize Fark Atın!

Bu harika SEO stratejileri uygulanmadığı sürece sitenize bir katkı sağlamayacaktır. Bu nedenle lütfen bunları hemen uygulamaya koyulun.

1) Anahtar Kelimenizi İçeriğinizin Başına Ekleyin

Google sıralama kriterleri yazısında buna yer vermiştim ama gözden kaçtığından eminim. Anahtar kelimeniz içeriğinizde bir kaç kez geçmeli.

Fakat içeriğin başında mı yoksa sonunda mı olduğu, Google ‘ın o içeriğin o kelime veya kelime grubu ile ne kadar ilintili olduğunu ölçmede kullandığı önemli bir kriter.

Dolayısıyla, olabildiğince maksimum SEO faydası açısından, anahtar kelimenize içeriğin başında yer vermeye çalışmalısınız.

Benim tavsiyem; içeriğin ilk paragrafta yer alması. Buna ilk 100 diyen de var, aynı fikirde değilim. Tecrübelerim, ilk paragrafta yer almasının, hatta akışa uygun ise direk anahtar kelime ile başlamanın daha iyi bir fikir olduğunu gösteriyor.

Özetle, olabildiğince içeriğinizi ilk paragrafta, kelime sayısı açısından da ilk 20-25 kelime içinde tutmaya özen göstermelisiniz.

2) Yinelenen İçerikler Ölümcüldür, Uzak Durun

Yinelenen içerik Google ‘ın en nefret ettiği durumlardan biridir.

İçeriğin aynı sitede birden fazla URL ile açılabilmesi birbirinin kopyası , yani yinelenen içerik sorununa yol açar.

Buna yakın bir durum da, içeriğin bir kısmının farklı bir kısmının ortak olmasıdır bu da aynıdır, Google bunu da hiç sevmez.

Neden mi?

Çünkü birbirini tekrarlayan içeriklerin, yeni bir değer katmadığı ve fayda sağlamadığı ortadadır.

E peki, zorunlu durumlar varsa ne olacak?

Yani bir site içinde mecburen birbirinin aynı içeriğe sahip alt sayfalar olması gerekiyorsa?

O zaman rel=canonical özelliğini kullanarak kopya sayfaların <head> etiketleri arasına orjinal sayfa budur (rel canonical özelliği) diye belirtmeniz lazım.

Yalnız bunu sonradan yapmanın pek bir önemi yok, siteyi oluştururken bunu yapmak önemli. Sonraya kalırsa SEO açısından sıkıntı.

Özellikle e-ticaret sitelerinde ; kopya içerik biz SEO cuların da başının belasıdır.. Müşteri bize tamamen XML ile yüklenmiş, hiç editlenmemiş ürün sayfaları ile gelir.

İşin kötü yanı, bu ürün açıklamaları onlarca sitede virgülüne dahi dokunmadan aynen kullanılmıştır.

SEO açısından bu durum tam bir fecaattir, Google – e-ticaret sitesi olsa dahi – kopya içeriğe tolerans göstermez.

Evet sitenizi dizinden çıkarmayacaktır, ama ilk sayfada, hele ilk sıralarda olmayı da çok beklemeyin böyle bir durumdaysa siteniz.

Yinelenen içerik konusunu burada ele almıştım lütfen bu yazıyı okuyun >> Yinelenen İçeriğin Sitenizin SEO ‘su İçin Ölümcül Etkileri

Yinelenen içerik dediğimde bazı webmaster arkadaşlar sadece açıklama ve metin olarak düşünmekte, bu bir yanılgıdır.

Şunlar da konuya dahil

  • Başlıklar (yani Title etiketleri, <title> Başlığınız </title> )
  • Meta açıklamaları
  • URL ler
  • Resimlerin alt etiketi metinleri
  • Etiket sayfaları
  • Kategori sayfaları
  • Ürün sayfaları
  • Medya sayfaları

Özetle, yinelenen içeriğe sahip veya düşük kaliteli içeriklerle dolu sayfalara Google tolerans göstermemektedir.

Eğer bir içerik sitesi oluşturduysam, mutlaka etiket ve kategori sayfalarına noindex verir, sayfaları kullanarak içeriklerimi organize ederim.

Bir eticaret sitesi için kategorilere noindex verilemez ama etiketlere mutlaka verilmeli..

Evet sizi anlıyorum bin tane ürün var bu ürünlerin her birine orjinal açıklama yazmak çok zor, imkansız diyorsunuz..

Evet zor.. biliyorum. Bana kolay olan birşey söyler misiniz?

SEO da kolaya kaçanlar her zaman kaybeder (eninde sonunda..) Bu açıdan zor yoldan gidin, ama sağlam gidin..

E-ticaret sitenize XML ile bir anda 1000 tane ürün eklemeyin, 50 tane kategoriyi hemen satışa açmayın. Hazır oldukça azar azar açın.

Bir diğer sorun da, varyantlı ürün sayfaları.. Örneğin bir gömlek için renk değiştiğinde URL değişiyor ama ürün açıklamaları sabit kalıyor ise burada çözüm kesinlikle rel=canonical olmalıdır. Bunu baştan SEO danışmanınız ve yazılımcınız ile toplantı yaparak (veya görüşerek..) planlamalısınız.

3) Başlık Etiketinin Optimizasyonu

Başlık etiketi yani diğer adıyla <title> , On Page SEO nun kralıdır. Bu etiketin ne kadar önemli olduğunu anlatabilmek için başlı başına bir kitap yazılabilir.

Bu yüzden blogda bununla ilgili çok vurgulayıcı yazı görmektesiniz. Her seferinde <title> diyorsam önemine istinaden..

Ne yazık ki bu etiketi çok yanlış kullanan, gücünden doğru yararlanamayan pek çok webmaster mevcut.

Title, sayfanızın ne ile ilgili olduğuna dair en güçlü sinyaldir. Bu bakımdan anahtar kelimenize mutlaka başlıkta yer vermelisiniz.

Fakat, burayı anahtar kelime tarlasına çevirmek hele hele, araya virgüller koyarak peş peşe anahtar kelimeleri sıralamak büyük bir hatadır.

Google bunu keyword stuffing olarak görür ve ceza yeme riskiniz artar, bunu yapmayın.

İnsanlar için faydalı ve ilgi çekici bir başlık fikrine odaklanın. Unutmayın, başlıklar arama sonuçlarında görünmekte.

Ve insanlar bu başlıkları görerek ilgi çekici olduğuna kanaat getirirlerse tıklamaktalar.

İlgi çekici bir başlık oluşturmak bu nedenle önemli.

Anahtar kelimenizi olabildiğince başlığın başında bulundurmaya özen gösterin. Çünkü Google , başlığın başındaki kelimelere ağırlık vermektedir.

Fakat bu her zaman mümkün olmayabilir, bazen hedef kelimeniz ile başlığa başlamanız saçma ve anlamsız görünecektir, böyle durumlarda bunu mesele etmeyin ve başlıkla başlayamasanız bile en başa yakın tutmaya çalışın.

ÖZETLE, anahtar kelimenizi mutlaka içeren ve ilgi çekici, gel bana tıkla diyen başlıklar yazın. Bu kadar etkileyici başlıkları yazabilmek için Google Ads reklamlarını taklit edebilirsiniz.

4) Sitenizin Hızını Artırın, Performansını Optimize Edin

Google, kullanıcı deneyimine büyük önem vermekte.. Buna hemen her yazımda değinmeye çalışıyorum.

Hızlı açılan sayfalar, arama sonuçlarında daima üst sıralardadır.

Çünkü yavaş açılan sayfalar hemen çıkış yüzdesinin artmasına neden olur. Bu da kullanıcı deneyimi açısından kötü bir sinyaldir.

Kullanıcılarına en iyi sonuçları sunmayı ilke edinmiş bir arama motoru için böyle birşey kabul edilemeyeceğine göre, yavaş açılan sayfaların üst sıralarda uzun süre kalması pek olası değil.

Sayfa açılma hızı özellikle mobil cihazlarda iyi bir sıralama almak için çok önemlidir.

Öncelikle sayfanızın mevcut hızını bir ölçün, bunun için Google Pagespeed Insights aracı mevcut.

SEOfabrika için hız ölçümü yapıyorum;

seo stratejileri siteyi hızlandırma

Sitemizin mobil hız skoru 100 üzerinden 96.. Bu gerçekten çok iyi bir değer.. Mobilde en az 75 , desktop için 90 hedefiniz olmalı.

Bu aracı özellikle tavsiye ederim çünkü, buradaki verileri doğrudan Google sağlamakta ve çözüm önerileri de Google ‘dan gelmekte.

Google site hızlandırma ayarları

Sayfalarınızın daha hızlı açılmasını sağlayabilecek önemli tavsiyeler

  • WordPress için mutlaka bir cache eklentisi kurun (Litespeed Cache veya WP Fastest Cache tavsiyemdir.)
  • Eklenti sayısını minimize edin, çok fazla eklenti kullanmak sitenizi ağırlaştırır ve yavaşlatır.
  • Tema sistemi ile çalışan sitelerde bazı temalarda sorgu sayısı çok fazla olduğundan büyük yavaşlığa neden olur. Hafif ve hız için optimize edilmiş temaları tercih etmelisiniz.
  • Resimleri sıkıştırın ve webp olarak yayınlayın, böylece resimler sitenizi yavaşlatmayacaktır.
  • Lazyload kullanmayı düşünebilirsiniz, bunun da hız artışına etkisi var.

5) Uzun Yazılar Yazmaya Çalışın

Uzun yazılar, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için önemli formüllerden biri.

Fakat, kalitesiz ve okuyucuyu sıkan uzun yazılardan söz etmiyorum..

İnsanın okudukça okuyası gelen, altına yorum yapmaktan kendini alamayacağı süper kaliteli içeriklerden söz ediyorum.

Bir zamanlar 250 kelimelik makaleler ile Google ‘da 1.sayfaya gelmek mümkündü.. Artık çok istisnai durumlar haricinde (ve rekabetin hiç olmadığı sektörler dışında) bu olası değil.

Uzun ve derinlemesine, bir konuyu kapsamlı ve her yönüyle ele alan içerikler bir süre sonra Google ‘da #1.sayfada yerini alıyor.

Google, kısa yazıların bir değer taşımadığını düşünüyor, haksız da değil.

Bu nedenle, ücretli yazılar yazdırarak siteler oluşturma fikrini bir kez daha düşünmenizi tavsiye ederim. Bu kaliteli içeriklerle dolu başarılı bir site oluşturmak adına iyi bir fikir olmayabilir..

6) Site içi Bağlantılara Gereken Önemi Gösterin

Site içi bağlantılar önemli bir sıralama faktörüdür.

Özellikle otoriter sayfalarınızdan, daha zayıf olan ve üst sıralarda yer almasını istediğiniz sayfalar varsa bunlara anahtar kelimeler üzerinden linkleme yapmak etkili bir stratejidir.

Ana menüye eklenen bağlantılar, Google ‘a o sayfaların son derece önemli olduğunu söyler.

Bu nedenle üst menüye en değerli ve üst sıralarda yer almak istediğiniz bağlantıları eklemeyi ihmal etmeyin.

Ayrıca burada yer alan ve site içi seo hakkında muhteşem ipuçları ve detaylara yer verdiğim >> Site içi SEO Rehberi ni mutlaka okumalısınız.

7) Sitenizi Güncel Tutmaya Özen Gösterin

Google, sık güncellenen siteleri sever.

Fakat bu güncellemeyi kendinize uygun bir şekilde planlamalısınız.

Bazı arkadaşlar her gün 1 adet içerik girilmesi gerektiğini düşünüyor.

Bu hatalı bir bilgidir. Ayda 1 kez içerik girdiği halde, rekabetçi sektörlerde daima 1.sırada olan pek çok site mevcut.

Taze içeriğin önemi hakkında önemli ipuçlarına yer verdiğim şu yazıyı mutlaka okuyun >> Taze İçeriğin SEO için Kritik Olmasının 5 Nedeni

Burada işin sırrı, kaliteden taviz vermeksizin sitenizi güncel tutabilmeniz. Haftada 1 veya ayda 2 adet içerik de harika olur.

İmkanlarınız ölçüsünde yeni içerikler ekleyin.

Ayrıca, yeni içerikler eklemeye ilave olarak mevcut içerikleri de güncelleyebilirsiniz. Bunun da Google tarafından önemsendiğini bilin.

Özellikle, içeriklerin ilk 100 kelimesinde yapacağınız güncellemeler daha değerlidir.

Eski içerikleri zaman zaman güncelleyerek içeriklerinizin tazeliğini korumanın etkili bir seo stratejisi olduğunu unutmayın, üstelik yeni içerik de yazmanıza gerek yok.

8) Google Arama Konsolu ile Trafik Potansiyelinizi Artırabilirsiniz

Google arama konsolu, pek çok webmasterın gereken önemi göstermediği oldukça önemli bir araç.

Konsol üzerinde oldukça faydalı bilgiler var. Sitenizin arama sonuçlarında nasıl performans gösterdiğini buradan kolayca izleyebiliyorsunuz.

Benim en çok sevdiğim özellik, hangi içeriklerin tıklama aldığı, ve CTR (tıklama yüzdeleri) gösterim oranları gibi veriler..

Bu verilerle çalışarak, aslında biraz optimizasyon yapsanız çok daha üst sıralarda olabileceğiniz anahtar kelime fırsatlarını görebilirsiniz.

Örneğin, ilk sayfada 9.sırada size 300 tıklama getiren bir anahtar kelime, 1.sıraya geldiğinde muhtemelen 3000 e yakın tıklama alacaktır. Çünkü sıralamanız yükseldikçe, tıklanma oranı artmaktadır.

9) URL nizi Başarılı Bir SEO İçin Doğru Yapılandırın

URL ler arama sonuçlarında yer aldığı için Google tarafından önemseniyor.

Kısa ve sayfanızın konusunu özetleyen, anahtar kelimenizi içeren URL ler en iyi kullanıcı deneyimini sağlaması açısından önemli.

Uzun ve içinde query stringler içeren garip URL yapıları ise pek kullanıcı dostu olmadığından ve içerik hakkında bir fikir vermediğinden Google tarafından sevilmiyor.

Bu nedenle hangi altyapıyı kullanırsanız kullanın mutlaka SEF (search engine friendly) yani arama motoru dostu bağlantılar için yazılımı optimize ettirmelisiniz.

  • URL leri kısa tutun.
  • Anahtar kelimenize yer verin.
  • Query stringler ve sorgular içermemesine özen gösterin

10) Alakalı Otoriter Sitelere Link Verin

Sektörünüzde adından söz ettiren başarılı sitelere mutlaka bağlantı verin. Vereceğiniz bu bağlantılar, Google ‘ın içeriğinizin ve sitenizin konusunun tam olarak ne ile alakalı olduğunu anlamasına yardımcı olacaktır.

Link vermekten korkmayın, ama alakalı sitelere ve en önemlisi ; alakalı içeriklerden – alakalı içeriklere link verin.

Ayrıca bu linkler dofollow olmak zorunda değil, nofollow da yapabilirsiniz aynı işi görür ve sitenizden otorite akışını da kesersiniz. (Bu konuda size yardımcı olacak ücretsiz bir WordPress eklentisi mevcut external link, tavsiye ederim.)

11) Resimlerin SEO için İnanılmaz Etkisinden Yararlanın

Resimler, SEO açısından oldukça değerlidir.

Pek çok webmaster, resimlerin sadece Google Görseller üzerinde yer almak için optimize edilmesi gerektiğini düşünüyor.

Öyle değil.

Sayfanızın üst sıralarda yer alması için, görseller altın değerindedir.

Çünkü hemen çıkış yüzdesini düşürür ve sayfada kalma süresini artırırlar. Ayrıca görsel içeren sayfaların etkleşimi çok daha fazladır, insanlar böyle sayfaları daha bilgi verici ve otoriter bulmaktadır.

Görselleri SEO için optimize etmeniz ilgili sayfasının aramalarda üst sıralarda yer almasına yardımcı olur.

  • Tüm görsellerin birbirinden farklı ve anahtar kelimenizi içeren “ALT” özelliği olmalı (alt bir etiket değil, özelliktir yani attribute)
  • Görsellerin dosya adları tanımlayıcı olmalıdır yani “003.jpg yerine guzel-bir-cicek.jpg” olmalıdır.
  • Görsellere caption eklemeniz de SEO açısından faydalıdır.

12) Güçlü Backlink İnşası Son Derece Önemli

Backlink inşası önemli , önemli değil diyenlere inanmayın.

Sadece artık tek başına bir etken değil, bazı bileşenlerle birlikte önemli hale geliyor.

Alakalı sitelerden gelen bağlantılar en değerli olanlar.. Sitenizin konusu ile yakından alakalı veya birebir eşleşen sektörlerden alınan backlinklerden söz ediyorum.

Google ‘a göre bir yemek tarifi sitesinin, webmaster bloguna backlink vermesi anormal bir durumdur ve bu anormallik backlinkin etkisini büyük ölçüde azaltmaktadır.

Fakat, bir yermek tarifi sitesinin yemek tarifi sitesine backlink vermesi gayet normal ve beklenen bir durumdur. Etkisi de çok yüksektir.

Size bir sır vereyim; Google alakalılığa büyük önem vermekte. Hemen her konuda alakalılık önceliğiniz olsun Google üst sıralarda yer almak için.

Kaliteli ve alakalı bağlantılar için ücret ödemeyin. Ücretli bağlantılar hem Google politikalarına aykırıdır hem de verimsizdir.

Emin olun sitenizi riske atmaya değmez.

Peki nasıl link inşası yapacaksınız? Bunun için çeşitli yöntemler mevcut ve hepsi de doğal teknikler ama bu başlı başına bir yazı konusu olduğundan burada yer veremiyorum.

Bağlantının gücü için MOZ DA ve PA yerine Ahrefs DR ve UR değerlerini dikkate almanızı tavsiye ederim.

13) Anahtar Kelime Araştırmasını Doğru Yapmalısınız

Pek çok webmaster, anahtar kelime araştırmasını doğru yapmıyor. Ya çok jenerik ve agresif rekabetli kelimelere yöneliyor veya hiç bir dönüşüm değeri olmayan anahtar kelimeleri seçiyor.

Daha kötüsü..

“İnsanlar herhalde en çok bunu arıyordur” diye varsayımla hareket edenleri de görüyorum. Arkadaşlar eğer iş yapıyorsanız, varsayımlar üzerinden hareket etmemelisiniz.

Burada yer alan >> 25 SEO Tekniği ile Google ‘da #1.Sayfaya Yükselin başlıklı yazımı mutlaka okuyun, anahtar kelimeler ile ilgili faydalı bilgiler mevcut.

Bir websitesini açmadan önce temel hedeflerinizi belirleyerek, bu hedefler doğrultusunda sektöre uygun anahtar kelime araştırmasını yapmalı veya bu konuda profesyonel destek almalısınız.

Yeni bir websitesi için, agresif rekabetli kelimelere odaklanmak ölümcül bir hatadır. Çünkü bu kelimeler için optimizasyon yapsanız bile henüz yeterli otorite ve güvenirliğe sahip olmadığınızdan özellikle Google ‘da ilk sıralarda yer alma şansınız pek yoktur.

Bunun yerine, uzun kuyruklu ve rekabetçi olmayan ama size dönüşüm getirebilecek anahtar kelimeler seçmenizi öneririm.

Bu anahtar kelimeleri Google Keywords Planner kullanarak bulabilirsiniz ayrıca Google Otomatik Tamamlama özelliği de mevcut bu özellik ile harika anahtar kelime fırsatları bulabilirsiniz.

14) İçeriğinizi Sindirilmesi Kolay Küçük Parçalara Bölün

İnsanlara birşeyler okutmak özellikle internet ortamında, oldukça zor..

Bazen 15-20 satırlık dev paragraflar görüyorum.. Bir de bunu mobil cihazda açtığınızda 4-5 katına çıkıyor satır sayısı..

Böyle bir içeriği sindirmek , keyifle okumak pek olası değil, emin olun.

Peki ne yapmak lazım?

Tıpkı benim yaptığım gibi.. Basit cümleler kullanın, paragraflarınızda satır sayıları 2-3 olsun. En fazla 3..

Böylece okuyucularınızın gözü yorulmayacak, içeriği takip etmek sıkıcı gelmeyecektir.

Bunun SEO açısından en büyük artısı, sayfada bekleme süresinin artması ve hemen çıkış yüzdesinin düşmesi.. (Bunlar da önemli sıralama sinyalleridir.)

Her zaman dediğim gibi asla içeriklerinizi Google için oluşturmayın, her zaman hedef kitlenizin beğeneceği, paylaşmaktan keyif alacağı içeriklere odaklanmaya çalışın.

15) İçeriklerinize YouTube Videoları Gömerek Etkileşim Süresini Artırın

YouTube, Google ‘dan sonra en büyük arama motoru.. ve bilmeyenler için YouTube Google ‘a ait.

Bu nedenle kısa bir süre önce arama sonuçlarında videoları da görmeye başladık. Bu videolar genellikle “nasıl yapılır” grubuna giren türden..

Fakat ilerde, daha çok YouTube videosunun SERP de yer alacağına inanıyorum.

Sitenizin konusu ile alakalı bir YouTube kanalı açmanızın ve burada içriklerinize paralel olarak kaliteli videolar yayınlamanızın pek çok faydası var.

En önemlisi, marka bilinirliği ve Google ‘da marka aramalarının artmasına yardımı dokunur.

Google, markayı sever.. bu yüzden kendi markanızı oluşturmayı mutlaka düşünmelisiniz.

Ayrıca videolarınızın altına ilgili içeriğinizin ya da sitenizin linkini ekleyerek doğrudan trafik elde edebilirsiniz.

Bu şekilde onlarca videonuz olduğunda ve bu videolar gerçekten iyi görüntülemeler aldığında; YouTube üzerinden hatırı sayılır kaliteli bir trafik elde edebilirsiniz ve bu trafikten güzel dönüşümler de elde edebilirsiniz.

SEO açısından en büyük faydasına gelince, YouTube videolarını içeriğe embed yapın.

Bu videolar içeriğinizle alakalı olabileceği gibi kitlenizin ilgilenebileceğine inandığınız kardeş konulara dair olabilir.

Örneğin; bu yazımın konusu SEO Stratejileri fakat bu yazıyı okuyan kitlem seve seve Site içi SEO veya Anahtar Kelime Araştırması konulu videoları izlemek isteyecektir.

Böylece, okumayı sevmeyen hatırı sayılır bir kitleyi sayfanızda tutmuş olursunuz, gerçek şu ki insanlar okumaktan ziyade video izlemekten keyif alıyor.

Ayrıca, video sayfada kalma süresini artıracak ve hemen çıkma oranını inanılmaz şekilde düşürecektir. Bu parametreleri iyileştirmenin SEO açısından ne kadar faydalı olduğunu anlatmaya gerek yok sanırım.

SONUÇ: Evet arkadaşlar en çok tavsiye ettiğim seo stratejileri bu şekilde. Eğer sizin deneyerek sonuç aldığınız ve başkalarının istifadesine sunmak istediğiniz özel seo stratejileri varsa lütfen yorun alanından bizlerle paylaşın. Herkes istifade etsin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>