Categories: SEO

SEO İçin A’dan Z’ye Detaylı Anahtar Kelime Araştırması Rehberi

Anahtar kelime araştırması SEO da başarılı olmak için olmazımız. Eğer bu aşamada bir hata yapar veya anahtar kelime araştırmasına yeteri kadar önem vermezseniz tüm projeniz çöp olabilir.

Anahtar Kelime ve SEO için Önemi

Anahtar kelimeler, (keyword olarak da karşınıza çıkabilir)  kullanıcıların Google’da arama yaparken kutucuğa yazdıkları sözcüklerdir.

Biz bu sözcüklere “arama terimleri” de diyoruz.

İnsanların internette aradıkları terimleri hedef alarak bir site açmanız, içeriklerinizi ve tüm projenizi bunların etrafında örgülemeniz stratejik olacaktır.

Özetle anahtar kelimeler SEO çalışmalarımızın tam merkezindedir, herşeyi bunlara göre kurguluyor olacağız.

Diyelim ki sertifikalı fidan yetiştiriciliği ile ilgili bir websitesi kurmak istiyorsunuz. Konunuz belli.. fidan yetiştiriciliği..

Pekala, insanların Google’da bu konu etrafında neleri aradığını biliyor musunuz? Muhtemelen hayır..

İşte burada anahtar kelime araştırması devreye giriyor.

Anahtar Kelime Araştırması Yapılırken Nelere Dikkat Etmek Lazım?

  • İnsanların aradığı anahtar kelimelere odaklanın
  • Aranma hacmi kabul edilebilir kelimeleri bulun (Minimum 1000 gibi..)
  • Kafanıza göre “insanlar bu kelimeleri arıyordur” çıkarımları yapmayın, sonu fiyasko olabiliyor.
  • Google Ads keyword planner gibi profesyonel araçlar kullanmaya çalışın.
  • Potansiyel ziyaretçilerinizin / müşterilerinizin aklındaki soruları bulup yanıtlamaya çalışın
  • Ziyaretçilerinizin niyeti nedir? Bu soruyu sorun..

SEO’da Kullanıcıları ve Yönelimlerini Anlamak..

Sitenizin hedef kitlesi sizin için önemli. Anahtar kelime araştırması yaparak aslında bu kitleyi anlamaya çalışıyorsunuz.

Örneğin, bayanlar internette sıklıkla “çanta modelleri” kelimesini aratıyor. Sizce ne görmek istiyorlar? Çanta modelleri ile alakalı 3000 kelimelik uzun bir makale mi, yoksa birbirinden şık çantaların resimlerinin yer aldığı bir sayfa mı..

Tabi ki ikincisi..

Soruyu değiştiriyorum. “Baş ağrısı nasıl geçer?” şeklinde bir arama terimi düşünün. Bir sayfa oluşturup ağrı kesicilerin fotoğraflarını yayınlamak mı yoksa baş ağrısını geçirmek için evde uygulanabilen pratik bitkisel tedaviler hakkında bir yazı mı kullancılara daha çok hitap eder?

Tabi ki ikincisi..

Anahtar kelimeler gördüğünüz üzere bir niyet veya yönelim de belirtiyor. Eğer bu yönelimleri dikkate almadan içeriklerinizi oluşturursanız SEO da başarılı olmanız olası değil.

Google Ads Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcı) ile Anahtar Kelime Araştırması Yapmak

Bu aracı çok sık kullanacaksınız. Eğer bir Google Ads hesabınız yoksa hemen açın derim. Üstelik hesap açmak ücretsiz.

Hemen bir Google Ads hesabı açmak için buraya tıklayın.

Google reklam hesabınıza girdikten sonra sırasıyla araçlar ve “anahtar kelime planlayıcı” bağlantılarına tıklayın.

Anahtar kelime fikirlerini elde etmek için aşağıdaki gibi kutucuğa konuyu veya aklınızdaki kelimeyi yazın. Hatta rakip site adresini yazarak da alakalı kelimeleri elde edebilirsiniz.

Fikirleri almak için “sertifikalı fidan yetiştiriciği” kelimesini tohum gibi kullandık yani arama kısmına bu sözcük grubunu girip bize alakalı kelimeleri getirmesini istedik.

Gördüğünüz üzere 1029 adet kelime buldu Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı. Bir kaç tanesini kutu içerisine aldım. Aranma hacimlerine dikkat ederseniz 1000 – 10,000 arası bunlar.

Aranma hacmini net olarak görmek için ahrefs veya semrush gibi web tabanlı SEO araçları kullanılabilir ama şu aşamada gerek yok. 1000 bile olsa, alt terimleriyle en az 3-4 bine varacaktır o hacim, yani küçümsemeyin.

Burada birşeye dikkatinizi çekmek isterim.

“ceviz fidanı fiyatları” arama terimi “satın alma” eğilimi içeriyor. Yani bu ifadeyi Google’da arayan kullanıcılar aslında ceviz fidanı satın almak istiyor.

Bunu özellikle belirtiyorum ki, sitenizde ceviz fidanı satmayacaksanız, “ceviz fidanı fiyatları” şeklinde bir makale yazıp yayınlamak tamamen abesle iştigal olacaktır..

Çünkü kullanıcılar bir makale okumak istemiyor, ceviz fidanı fiyatlarını görüp satın almak istiyorlar.

Kullanıcıların yönelimini algılamak anahtar kelime araştırması yaparken dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan biri. Başarılı bir SEO kampanyası için bunu mutlaka dikkate alın derim.

KeywordTool.io ile Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Bulma

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, yani İngilizce ifadesiyle “long tail keywords” Google’ın benzer arama terimlerini gösterme özelliğini kullanarak çalışıyor.

Bana sorarsanız bu araç (KeywordTool.io) ile yapabileceklerinizin sınırı yok. Herkesin rekabet ettiği ana kelimelere ek olarak, sitenizin trafiğini hızla artırmanızı sağlayacak nispeten aranma hacmi düşük sıfır rekabetli kelimeler üzerinden yürümek harika bir SEO stratejisi olacaktır.

Biliyorum, 40.000 aranma hacmi olan bir anahtar kelime yerine aranma hacmi 600 olan bir kelimeye çalışmak mantıklı gelmiyor. Unutmayın, taşı delen suyun gücü değil; damlaların sürekliliğidir.

Bu kelimelerde rekabet hiç yok. Ana kelimenize ek olarak içeriğinizde bir iki  kez de olsa bu kelimeleri kullanmanız doğrudan ilk sayfaya gelmenizi sağlayabilir.

Böyle yüzlerce anahtar kelime yakalayıp içeriklerinize serpiştirdiğinizi düşünün.. rakipleriniz eksrem rekabetli kelimelerle düşe kalka yol alırken, siz damlaların gücünü arkanıza alıp yavaş ama sağlam adımlarla zirveye tırmanıyorsunuz.. (Doğru olan da bu zaten.)

Peki nasıl kullanılır bu araç?

Önce keywordtool.io adresine gidiyoruz. Karşımıza çok kullanışlı, basit bir arayüz geliyor. Solda “Turkey / Turkish – Türkçe” seçeneği mevcut bulamazsanız aratın kutuda arama özelliği de var “Tur..” yazınca geliyor zaten. Eğer Türkçe seçmezseniz doğru sonuç almanız mümkün değil.

Sekmeleri görüyorsunuz. Google, YouTube, Bing.. şeklinde sıralanmış. Varsayılan olarak zaten Google sekmesi açık olacaktır ama bu aracı YouTube projenize anahtar kelime bulmak için de kullanabilirsiniz.

Ücretli bir araç olduğu için tüm verileri göremiyoruz. Demek ki 50 anahtar kelime verebiliyor ama bizde ücretli sürüm olmadığından 25 ile yetinmek durumundayız 🙂

Peki anahtar kelime araştırması sürecinde kullanabileceğiniz bunlar dışında farklı araçlar var mı?

Elbette..

Ahrefs Keyword Explorer bunlardan biri.

Ahrefs Keyword Explorer Kullanarak Anahtar Kelime Bulmak

Ahrefs ücretli bir araç. Maliyeti de oldukça yüksek. Sadece bu iş için bir ahrefs hesabı edinmenize gerek yok. Fakat, webmaster forumlarında 15 – 20 TL ye size bu analizleri sunan üniversite öğrencisi arkadaşlar mevcut bu şekilde hem onlara destek olmuş hem de işinizi görmüş olursunuz.

Keyword Explorer kullanımı son derece basit. Örnek olarak hepsiburada.com’ u kullandım amacımız bizimle aynı kulvarda olan başarılı bir site bulup bu sitenin hangi kelimelerde sıralama aldığını ve bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini öğrenmek.

Ahrefs Keyword explorer aracı, hem sıralamalardaki değişimleri hem de hangi sayfanın ilgili arama terimi ile eşleştiğini size gösteriyor (Bu site içi optimizasyon yapabilmek için harika bir özellik.)

Örneğimizde 3.5 milyon anahtar kelime bilgisine ulaşabilmek mümkün.. Gerçekten inanılmaz bir araç. Ahrefs ile seo için anahtar kelime araştırması sürecinizi bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz.


Buradan SEO Fiyatlarımızı inceleyerek profesyonel ekibimizle sizi zirveye taşımamızı sağlayabilirsiniz.

Ali DAĞDELEN

Recent Posts

  • SEO

Google’da Üst Sıralara Çıkmak İçin 10 Etkili Adım

Google'da üst sıralarda yer almak için yapılması gerekenleri herkesin anlayacağı şekilde sizlerle paylaşmaya karar verdik. Pek çok SEO Ajansının aksine,…

3 ay ago
  • SEO

Google Sıra Bulucu | SERPROBOT ile Sitenizi İlk Sayfaya Taşıyın

Bu yazımızda en sık kullanılan Google Sıra Bulucu araçlarını ve kullanımlarını ele alalım dedik. Bu mevzuda çok fazla soru geliyor…

4 ay ago
  • WordPress

WordPress SEO | A’dan Z’ye WordPress SEO Rehberi

Merhaba değerli arkadaşlar bu yazımda elimden geldiğince sizlere WordPress sisteminizi nasıl canavar gibi SEO uyumlu hale getireceğinizi, hangi eklentileri, temaları…

4 ay ago
  • WordPress

WordPress Kalıcı Bağlantı Ayarları

WordPress dünyanın en çok kullanılan içerik yönetim sistemi. Üstelik tamamen SEO uyumlu yapısı ile üst sıralarda yer almak istediğiniz projelerinizde…

4 ay ago
  • SEO

Garantili SEO Kavramı

Garantili SEO konusunda çok sayıda soru alıyoruz. Bu konuya açıklık getirmenin doğru olacağını düşünerek siz değerli site sahiplerinin bu hususta…

4 ay ago
  • SEO

Google SEO ile Organik Trafiğinizi Kısa Sürede Katlayın!

Google dünya genelinde arama motoru pazarında on yıllardır en büyük paya sahip. Hal böyle olunca "Arama motoru" dendiğinde akla ilk…

4 ay ago