SEO Dostu Web Tasarım Kılavuzu

SEO dostu bir web tasarım için en önemli ipuçlarını biraraya getirdim.Özellikle sıfırdan proje oluşturmayı düşünüyorsanız bu kılavuz tam size göre.

SEO Dostu Web Tasarım, Google ve diğer arama motorları ile %100 uyumlu, tarama hatalarına neden olmayan, indekslenebilir ve erişilebilir websiteleri oluşturmayı hedefler.

Peki neden SEO dostu bir web tasarım tercih etmelisiniz?

Basit..

Arama motorlarının sitenize çok daha iyi düzeyde senkron olabilmesi daha fazla trafik anlamına gelir.

Eğer sitenizi arama motorlarını, özellikle de Google ‘ı görmezden gelerek oluşturursanız büyük bir trafik potansiyelini masada bırakıyorsunuz demektir.

Aslında bu durum her zaman söylediğim “Arama motorları için değil, kullanıcılar için sitenizi oluşturun” mantığına ters değil..

Öncelikli amacınız elbette insanlara hitap etmek olmalı ama aynı zamanda SEO uyumlu web dizaynı , arama motorlarının içeriğinize daha kolay erişebilmesi oldukça önemlidir.

Sayfalarınızdaki içeriğin tamamının okunabilir ve erişilebilir olması , SEO uyumlu web tasarımın ilk kurallarından biridir.

Resimleri Erişilebilirlik İçin Optimize Etmelisiniz

Google ve diğer arama motorları resimleri okuyamaz ve içeriğini anlayamaz.

Fakat, tanımlayıcı bir dosya adı “seo-uyumlu-web-tasarim.jpg” gibi ve tanımlayıcı bir ALT özelliği etiketi , Google ‘ın içeriğinizin konusunu kolaylıkla anlamasına yardımcı olacaktır.

Şimdilik, site sahiplerinin yardımı olmadan resimleri okuyamayan ve ne ile ilgili olduklarını göremeyen Google, resim okuma ve anlamlandırma teknolojileri üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Gizli İçerik Kullanımını Tercih Etmemelisiniz

Gizli içerikler, bir form doldurulduğunda veya bir menüye tıklandığında ortaya çıkan içeriklerdir. Google çoğu kez gizlenmiş içerikleri sorunsuz bir şekilde indeksler.

Fakat yapılan çalışmalar, gizli içeriklerin bulunduğu sayfaların pek üst sıralarda çıkmadığını göstermektedir.

Yani, Google bu içeriklerin olduğu sayfalara bir çeşit değersizleştirme algoritması uyguluyor olabilir, bu nedenle tercih etmemenizi öneriyoruz.

Video ve Ses Gibi Medyalar da Okunabilir Değil..

Google, tıpkı resim gibi ses ve video dosyalarını da okumuyor (aslında resimden farklı olarak bu dosyaları text e çevirlebilmekte ve anlayabilmekte fakat şimdilik bunu kullanmıyor.

Video ve auido dosyalarının altına mutlaka açıklama ekleyerek bu medyaları Google için anlaşılabilir hale getirin.

Robots.txt Ayarlarınız Hakkında Çok Dikkatli Olmalısınız!

Robots.txt arama motorları botlarının sitenizle olan etkileşimini kontrol edebilmenizi sağlayan özel bir komut dosyasıdır.

Böyle bariz bir hatayı asla yapmam diye düşünmeyin , robots.txt farklı nedenlerle yanlış yapılandırılmış olabiliyor.

Bazı eklentiler de buna neden olabiliyor. Özellikle indeks sayınızda ve hitlerinizde ani bir düşüş varsa, robots.txt yi yazmasına izin verdiğiniz bir eklenti içeriklerinize noindex vermiş olabilir.

Böyle bir durum başınıza gelirse paniklemeden hemen robots.txt yi kontrol edin anormal bir kural eklenmişse (bir uzmana göstermeniz daha doğru olabilir) en kısa sürede düzeltmeniz lazım.

Benzersiz İçerikler Oluşturun

Google yinelenen veya kopya içeriklerden nefret eder. İsterse eticaret sitesi olsun ve onbinlerce içerik olsun, farketmez.

Ne yaparsanız yapın ama kopya içeriklerden ve yinelenen metinlerden uzak durun. İster kendi sitenizden, isterseniz farklı sitelerden tekrar eden içerikler kullanmayın.

SEO açısından bu durum bir fiyaskodur çünkü içerik arama motoru optimizasyonunun bel kemiğidir. Eğer içeriğinizde arızalar varsa, SEO stratejileriniz en başında çökmüş demektir.

Sitenizdeki her bir sayfa mutlaka %100 ÖZGÜN ve BENZERSİZ olmalıdır, farklı ne yazılabilir ki diye düşünüyorsanız o sayfalar bir değer taşımıyor demektir bu durumda anahtar kelime seçimleriniz hatalıdır.

Örneğin; “seo hizmeti” ile “seo hizmetleri” için iki ayrı içerik oluşturmak ve bu içerikler için ayrı ayrı optimizasyon yapmak büyük bir hatadır. Bu iki kelime için bir tane çok kaliteli içerikle dolu bir sayfa oluşturmak en doğru stratejidir.

Birbirine benzeyen veya çok yakın olan sayfaları birleştirdiğinizde ve kaldırılan içerikleri yeni olan tek sayfaya yönlendirdiğinizde sanılanın aksine, şaşırtıcı bir şekilde trafiğinizin de arttığını görebilirsiniz.

Unutmayın, Google basmakalıp içeriklere karşı uyarmaktadır, eğer SEO da başarı istiyorsanız emin olun sitenizde böyle içerikler bulundurmak istemezsiniz.

Sonuç olarak kopya içerik, Google ‘ın da resmi uyarıları ile net olarak SEO açısından bir zehirdir, ne olursa olsun uzak durmalısınız. (XML import yapsanız bile ürün açıklamalarını özgünleştirmeden sitenize eklememelisiniz.)

Rel Canonical Etiketini Kullanın

Bazı durumlarda bir sayfanın birden fazla versiyonu olabiliyor, olması gerekebiliyor.

Örneğin, blog dizininin alt sayfaları.. Aslında sadece blog dizini önemli, 2,3,4…. şeklinde ilerleyen alt dizinler önemsiz.

Burada alt sayfaların her birine rel canonical etiketi eklediğinizde, Google bu sayfaları dikkate almayacak ve ana versiyon olan sayfayı dikkate alacaktır.

Bu etiketi kullanmanın kötü olan tek tarafı bu sayfaların Google ‘da indekslenmemesi (neden indeksletmek istenir bilmem, bence sorun değil)

Güzel tarafı ise kopya içerik ve yinelenen içerik cezalarına karşı sitenize güçlü bir kalkan oluşturması.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>