SEO Çalışması

SEO Çalışması ; doğru kişiler tarafından gerçekleştirildiğinde sitenizin arama sonuçlarındaki performansını inanılmaz şekilde artırarak daha çok ziyaretçiye ulaşmanızı ve sitenizden maksimum kazanç elde etmenizi sağlayabilir.

SEOfabrika ‘da müşterilerimiz için gerçekleştirdiğimiz SEO çalışması & arama motoru optimizasyonu tamamen SONUÇ ODAKLI dır.

Bazı değerli müşterilerimiz için yakın geçmişte elde elde ettiğimiz sonuçlara dair SERP grafiklerini aşağıda inceleyebilirsiniz. [Sonuçlar her site için birbirinden farklı olabilir, biz sadece sitenizi arama motoru dostu yapmak için çalışırız asla belli bir pozisyon garanti etmeyiz]

SEO Çalışması sonuç odaklı çalışmalarımız ile kısa sürede harika sonuçlar verebilmektedir.
Muhteşem seo çalışması ile kısa sürede zirvedeki yerinizi alın.
SEO Çalışması sonuçları

Sadece bir kaç örnek paylaştım müşterilerimizin tamamı için bu şekilde grafiklerimiz mevcut fakat şunu anlatmaya çalışıyorum aslında doğru SEO Çalışması gerçekleştirildinde sonuç almamak imkansız.

Doğru teknikler ise White HAT SEO sınırları içerisinde kalındığında gerçekten harika sonuçlar alınabiliyor.

SEO Çalışması Sürecimiz

SEO çalışmasına başlamadan önce bir seo kampanyasının nasıl gerçekleştirilğine dair süreci anlamak son derece önemlidir.

1) Analiz ve Muayene

Müşterimizden site adresi ve anahtar kelimeleri alarak kapsamlı bir analiz yaparız. Sitenin kronik sorunları varsa bununla ilgili kısa bir hikâye dinlemek çalışmalarımız açısından son derece faydalı olmaktadır.

Daha önce neler yapıldı? Bir SEO Ajansı ile çalıştınız mı? Eğer çalıştıysanız sonuçlardan neden memnun kalmadınız?

  • Siteniz genel bir muayeneden geçirilerek öncelikli sorunlar tespit edilir.
  • Geri bağlantı (backlink) profiliniz analiz edilerek zararlı backlinkler olup olmadığına bakılır.
  • Anchor yayılımı analiz edilerek saturasyon durumu kontrol edilir ve yapılacak seo çalışması buna göre planlanır.

Bunu Neden Yapıyoruz? Analiz & Muayene ile amaç siteyi SEO çalışmasına %100 uygun hale getirmek, çalışma öncesi verimsizliğe neden olabilecek problemleri tamamen ortadan kaldırmaktır.

2) Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelimeler seo sürecinin en önemli halkasıdır. Bu aşamada müşterilerimiz her zaman en doğru anahtar kelimeler konusunda emin olamayabiliyor ya da dönüşüm getirmeyecek yüksek maliyetli anahtar kelimelere yönelebiliyor.

  • Müşteriden alınan çekirdek anahtar kelimeler analiz edilir.
  • Dönüşüm değeri, zorluk, maliyet ve zamanlama açısından değerlendirilir.
  • Sitenin organik olarak sıralama aldığı anahtar kelimeler özel araçlar yardımıyla tespit edilir.
  • Dönüşüm getirecek potansiyel anahtar kelimeler de araştırılarak bu anahtar kelimelere yönelik içerik üretilir.

Bunu Neden Yapıyoruz? Potansiyel anahtar kelimelerin tespit edilmesi ile online görünürlüğünüzü artırmak ve daha geniş bir kitleye ulaşmanızı sağlamak.

3) Rakip Analizi & Araştırması

Rakiplerinizin neyi doğru ya da yanlış yaptığını değerlendirmeden gerçekleştirilen bir arama motoru optimizasyonu çalışması eksik olacaktır.

  • Profesyonel araçlar ile rakipleriniz tespit edilir.
  • Rakiplerinizin siteleri analiz edilerek en zayıf noktaları belirlenir.
  • Rakiplerinizin güçlü olduğu noktalar tespit edilir.
  • Rakiplerinizin dış bağlantı aldığı yerlerden bağlantı fırsatları değerlendirilir.
  • Tüm değerlendirmeler bir dosyada toplanarak raporlanır.

Bunu Neden Yapıyoruz? : Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini , çalıştığı anahtar kelimeleri ve dış bağlantı aldığı yerleri bilmek SEO sürecinde size rakiplerinize karşı büyük avantaj sağlayacak, ve çalışma verimliliği kat kat artacaktır.

4) İçerik Oluşturma

Sitenizi potansiyel anahtar kelimelerde görünür hale getirmek için en kaliteli içerikleri ekleyerek güçlendiririz. İçerikler, Google’ın en sevdiği şekilde tamamen SEO uyumlu olarak hazırlanmaktadır.

  • Anahtar kelimelere uygun
  • Tamamen ilgi çekici ve kaliteli
  • Sektörünüzdeki bilgi ve tecrübenizi yansıtan
  • Premium içerikler ile sitenizi ön plana çıkarıyoruz

Bunu Neden Yapıyoruz? Farkında olmadığınız pek çok potansiyel arama sorgusu sektörünüzle doğrudan ilgisi olmasına karşın ilgili içeriğiniz olmadığından trafiğe dönüşememektedir.

5) Site içi Optimizasyon

Site içi optimizasyon, seo sürecinin en önemli kısımlarından biridir. Bu aşamada sayfalarınızın arama motoru uyumlu hale getirilmesi için bir dizi işlem gerçekleştirilir.

  • Title etiketleriniz analiz edilerek eksik ve hatalı kullanımlar düzeltilir
  • Meta açıklamalarınız analiz edilir, eksik ve hatalı kullanımlar düzeltilir.
  • İçeriğinizde anahtar kelime kullanımı aşırı optimizasyon kriterleri açısından muayene edilerek optimal düzeye indirilir.
  • Başlıkların SEO uyumlu olup olmadığına bakılarak gerekli düzenlemeler yapılır.
  • İçerik formatlamasında UX açısından hatalı kullanımlar söz konusu ise düzeltilir.
  • Görseller SEO uyumlu hale getirilir, olmayan içeriklere eklenir.
  • İçerikleriniz kullanıcıları tatmin etmeyecek kadar zayıfsa ilgi çekici ve kaliteli içeriklerle değiştirilir.
  • Bağlantılarınız SEF değilse, uyumlu hale getirilerek gerekli teknik düzenlemeler yapılır.

Bunu Neden Yapıyoruz? Arama motorlarının sayfalarınız ve sorgular arasında çok daha hızlı bağlantı kurması tıklanma oranınızı artıracağı gibi site genelinde SEOnuza katkı sağlayarak organik kelimelerinizin pek çoğunda daha iyi performans göstermenizi sağlayacaktır.

6) Dış Bağlantı İnşası

Dış bağlantıların (backlinkler) SEO açısından etkisi halâ çok fazla ve yakın bir gelecekte bunun değişmeyeceği de ortada. Yapılan tüm optimizasyonlara rağmen, güçlü bağlantılar olmadan arama sonuçlarında önemli bir varlık göstermek oldukça zor.

  • Sosyal mecralarda sitenizin tanıtımı yapılır.
  • Rakip backlink fırsatları değerlendirilir.
  • Güçlü sitelerde sitenizin ön plana çıkarılması sağlanır.
  • Geniş bir kitleye ulaşılarak sitenize ORGANİK bağlantılar verilmesinin önü açılır.

Bunu Neden Yapıyoruz? Backlink inşası arama motoru görünümünüzü önemli ölçüde artıracak olan çok etkili bir stratejidir.

7) Performans Takibi ve Raporlama

Arama motoru optimizasyonu çalışmasında performans takibi genelde Google Analytics, Arama Konsolu ve SERP araçları ile izlenerek yapılabilmektedir.

SEO sürecinde kısa sürede performans değişimi olmayacağından sağlıklı bir değerlendirme için raporlamalar aylık olarak yapılmaktadır.

Bunu Neden Yapıyoruz? Arama motoru optimizasyonunda yapılan çalışmaları ve çalışmaların sonuçlarını şeffaf bir şekilde sunmak verimlilik ve devamlılık açısından son derece önemlidir.