Google’da İçeriklerinizin Hızlıca İndeks Alması İçin 9 Pratik İpucu

2 Comments

Yeni bir içerik oluşturduğunuzda büyük bir hızla indekslenmesini ve sıralama almasını istersiniz.

Aslında indeks hızı, rekabet dünyasında oldukça önemlidir. İçeriklerinizin hızlıca indekslenmesi her zaman bir kaç adım önde olmak demektir.

SEO ‘da hız rekabetçi bir avantajdır.

1) URL Denetim Aracı ile  Getirme & İşleme

Temelde Google’da içerikleri indeksletmek o kadar da zor değil. Google bu konuda pek çok ücretsiz araç ile zaten bize yardımcı oluyor. Bunlardan biri “URL Denetleme Aracı” dır. Yeni Arama Konsolunda yer alan bu aracı kullanarak dizinde olmayan içeriklerinizin hızlı bir şekilde eklenmesini talep edebiliyorsunuz.

Eski arama konsolu sürümünde (webmaster tools) bunu “Google gibi getir” ile yapıyorduk. Artık bunun yerine URL Denetim Aracı var. Basitçe, eğer içeriğimiz Google dizinde yoksa bu araç ile hemen taratıp işlenmesini ve dizine eklenmesini istiyoruz.

Google Hızlı İndeks Almak İndeks Hızını Artırmak

Bu araç ile Google’a içeriğimizi indekslemesi için öncelikli listeye alması gerektiğini söylüyoruz ve hakikaten bir kaç saniye içerisinde indeksleniyor.

2) Site Haritaları Kullanmak

Eğer kullanmıyorsanız, site haritaları Google’da hızla indekslenmenin en kolay yollarından biridir. WordPress altyapılı sitelerde bu işi yapan ücretsiz eklentiler mevcut. Hatta YOAST gibi profesyonel SEO eklentilerinde bu özellik ilaveten yer alıyor. Tek yapmanız gereken aktif hale getirmek.

Site haritaları genelde XML formatındadır ve arama motorlarına indeksletilecek sayfalar / içerikler bazı temel meta bilgileri ve URL leri ile bu dosyada yer alır. Botlar bu XML haritalarını tarayarak dizine ekler.

Bazen bulduğu URL lerden giden diğer bağlantıları da tarayabilir.

Site Haritası Göndrmek İndeks Hızını Artırabilir

Eğer WP gibi hazır bir sistem kullanmıyorsanız site haritası oluşturucu ücretsiz online araçlardan yararlanabilirsiniz. Statik bir websitesinde URL lerin toplam sayısı sonlu olacağından, yeni bir sayfa / URL eklemediğiniz sürece site haritasını bir kez oluşturduktan sonra Google botlarına site haritanızı haber verebilirsiniz.

Ayrıca, robot.txt dosyanıza; site haritası linklerinizi ekleyebilirsiniz. Aşağıda MOZ’ un paylaştığı örneğe yer vermek istiyorum lütfen inceleyiniz.

Konuyla ilgili Google Search Console Yardım’dan detaylı bilgi almak için TIKLAYIN.

Konsol üzerinde oluşturduğunuz site haritalarını gönderebilir, ve taranma durumunu da inceleyebilirsiniz bunu da belirtmiş olalım.

Google’a site haritası göndermenin en havalı yollarından biri de pinglemektir. Evet basitçe site haritanızı Google’a ping atarak bildiriyorsunuz.

Hemen bir örnek göstereyim;

siteharitasi ile google da hızlı indekslenme

3) Google Indexing API Kullanımı

Google, içeriğin indekse eklenmesi, indeksten kaldırılması gibi süreçler için yeni bir API desteği sunmaya başladı. Bununla alakalı bir kaç dökümasyon var fakat sıradan kullanıcılar için biraz karmaşık gelebilir.

Öğrendiğimize göre YOAST bu konu üzerinde çalışmalara başlamış ve yakında hem ücretsiz  hem de ücretli sürümlerinde “Live Indexing” özelliğini destekleyecek. Böylece Google Indexing API sayesinde, anlık bir şekilde eklediğiniz içerikler Google’da yer alırken, silinen içerikler de kaldırılacak.

4) Önemli Sayfalardan Link Vermek İndekslenme Süresini Hızlandırır

Sitenizin anasayfasından ya da çok ziyaret edilen sayfalarından yeni içeriğinize link verdiğinizde Google tarafından taranır ve indekse eklenmek üzere sıraya alınır.

Ayrıca Google şöyle düşünür “Bu içerik, önemli sayfalardan bağlantılara sahip. Sıralama faktörü hesaplarken bunu da göz önünde bulunduracağım.”

Özetle, önemli sayfalarınızdan link vererek sadece içeriğin indekslenmesine yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda içeriğe bir dizi site içi linkleme ile sıralama sinyali konusunda yardımcı oluyorsunuz.

5) Eski İçerikleri Yeni İçeriklerin Lehine Güncellemek

Eski içeriklerinize bir göz atın. Mutlaka yeni içeriklerinizin ana teması ya da konusu ile alakalı kısımlar bulacaksınız. Aslında en güzel site içi linkleme içeriğin alakalı kısımlarından yeni içeriklere doğru verilen bağlantılardır.

Bunlar sadece site içi SEO kalite puanınızı artırmakla kalmaz, taze içeriklerin hızla indekslenmesini ve ilgili arama teriminde de yükselmesini sağlar (sıralama sinyallleri..)

6) Sosyal Medyada & Bookmark Sitelerinde Paylaşmak

Sosyal Medya ve Bookmark Siteleri, sıralama ve yükselme açısından bir dış sinyal olarak düşünülebilir. Özellikle Reddit gibi bağlantı paylaşım platformlarında yer almak, içeriğinizin böyle bir mecrada tekrar tekrar paylaşılması hem sıralama açısından hem de indekslenme bakımından önemlidir.

Bazı arkadaşlar sosyal medya paylaşımlarını önemsiz kabul etse de, Google bunları site dışı sıralama faktörleri arasında popülerlik algısı konusundaki yardımları dolayısıyla bir dış sinyal olarak değerlendirmektedir.

Tavsiye edebileceğim içeriklerinizin indekslenmesine ve sıralamalarda bir miktar yükselmesine yardımcı olacak sosyal medya & bookmark platformları

  • Reddit
  • Folkd
  • Plurk
  • Scoop

Facebook ve Twitter indekslenme konusunda pek yardımcı olmuyor. En azından beni tecrübelerim bu yönde. Etkili olmaları için viral olmaları gerekiyor paylaşımların. Bu da çoğu kez pek mümkün değil.

7) URL’ye Trafik Göndermek

Trafik gönderek içerik indeksletmek biraz ileri düzey tekniktir ve etkisi de tartışmalıdır. Yine de zaman zaman kullanmak gerekebiliyor. Basitçe yeni oluşturduğumuz URL ye trafik gönderiyoruz. Hepsi bu.

Trafik göndermeyi yanlış anlamayın. Hit programları , sözde organik hit vb den söz etmiyorum. Bunlardan uzak durun, faydadan çok zarar getiriyorlar.

Trafiğin sıralama sinyali olup olmadığı konusu tartışmalı.. Fakat, Google’ın geçmişte trafiği ölçmek ve değerlendirmek konusunda aldığı çeşitli patentleri göz önünde bulundurduğumuzda en azından Google Chrome aracılığıyla bir URL ye giden trafiği izlediğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Örneğin, Facebook Reklamları ile yeni içeriğinize yoğun trafik akışı gerçekleştirdiğinizde, Google; “Bu içeriğe bu kadar yoğun trafik akışı gerçekleştiğine göre önemli bir sayfa olmalı. Bunu indekse alayım ve daha iyi bir sıralama almasını sağlayayım” şeklinde yaklaşacaktır.

8) Arama Motoru Tabanlı Tıklamalar Oluşturmak

Bu madde içeriğin indekslenmesi ile ilgili değil, indekslenmiş içeriğin yükselmesini sağlamakla ilgili.

Bu tekniği kullanan çok az kişi olduğuna eminim. Hâlbuki SEO açısından da oldukça etkili bir yöntemdir. İnsanları doğrudan bir URL ye yönlendirmek yerine, Google üzerinde ilgili arama terimi ile aratarak buldurmak.

Örneğin; Sosyal Medya’da bir kampanya düzenledik. “SEO kelimesinde bizi Google’da arayıp bulun ve açılan sayfadaki çekiliş formunu doldururken bizi kaçıncı sırada bulduğunuzu da belirtin.”

Böylece Google, ziyaretçi davranışını analiz edebilecek ve onlarca arama sonucu içerisinde ilk sıralarda yer alan sonuçlar yerine örneğin, 19.sırada yer alan URL nin tıklanması ile CTR (Click Through Rate = Tıklanma Oranı) artacağından kesin olmasa bile pek çok SEO uzmanına göre, google bunu sıralama faktörü olarak değerlendirecek ve daha iyi bir pozisyona doğru ilerleyeceksiniz.

Örneğin;

  1. https://seofabrika.com.tr/ yerine;
  2. https://www.google.com/search?q=seo+fabrika

Burada firma adımız olan “seo fabrika” aranarak sitemizin ziyaret edilmesi, marka araması sayısını önemli ölçüde artıracağından, örneğin, sosyal medya üzerinden sitemizin ziyaret edilmesini istediğimizde 1. değil, 2.bağlantı üzerinden gelen trafik genel yükselme için profesyonel SEO Uzmanları tarafından kullanılan ileri düzey bir stratejidir ve etkili bir SEO hizmeti sürecine rahatlıkla dahil edilebilir.

9) Tazelik Gerektiren Arama Terimlerini Hedefleyin

Örnek üzerinden anlatayım. Ramazan Bayramı henüz geride kaldı. Önümüzde 2019 Kurban Bayramı var. Yüzbinlerce insan “2019 Kurban Bayramı Hangi Güne Geliyor?” şeklinde Google’da aratacak.

Bu tür bir arama için Google elbette, 2017’de kaleme alınmış bir içeriği göstermemelidir. “2017 Kurban Bayramı Hangi Güne Geliyor?” için üretilmiş bir içerik bu sene asla işe yaramayacaktır. Çünkü taze değil..

Bu tür sorgularda Google, daima en yeni en taze içeriklere öncelik veriyor. Ve bu son derece anlaşılabilir.. Aksi halde kullanıcılarına doğru sonuçları göstermesi söz konusu olmazdı.

Diğer yandan, “Eski Mısır’da Tıp” şeklinde bir arama yapıldığında; Wikipedia başta olmak üzere genelde eski ve güncel olmayan sonuçlar gösterilmektedir. Bu tür bir sorgudan sıralanan sitelerin arasında dalmak ve taze bir içerikle ilk sayfaya yükselmek pek olası değildir (en azından kısa sürede.)

Gördüğünüz gibi Google dinamik bir arama motoru ve kullanıcılarına en iyiyi sunmak için kullanıcı davranışı analizi dahil her yolu deneyerek en iyi deneyimi sunmaya çalışıyor.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

2 Comments
    • Tolga
    • 18/06/2019
    Cevapla

    Emeğinize sağlık. Detaylı ve güzel bir paylaşım olmuş. Kafama takılan konu; seo çalışmalarında https://www.google.com/search?q=seo+fabrika linkini kullanılmasını söylemişsiniz. Yani bu tarz linki backlink olarak mı kullanalım?

      • Ali DAĞDELEN
      • 04/07/2019
      Cevapla

      Merhaba Tolga, hayır burada amaç insanların bu bağlantıya tıklayarak SERP üzerinde siteni bulup tıklaması. Böylece makine öğrenmesi yordamıyla Google, sitenin marka araması üzerinden trafik aldığını görüyor ve site genelinde ciddi bir yükselme gerçekleşebiliyor. Backlink olayı farklı.. Bu trafik almak için tıklanan bir bağlantı gibi düşünülmeli.

Leave a Comment