Google SEO | Google için SEO Nasıl Yapılmalıdır?

Google dünya genelinde arama motoru pazarında on yıllardır en büyük paya sahip. Hal böyle olunca “Arama motoru” dendiğinde akla ilk gelen “Google” oluyor. Aslında “Google SEO” diye özel bir format yok. Bu sitede çok defa yer verdiğimiz ve üzerinde durduğumuz bilgiler google seo için de geçerli.

Peki Google’da başarılı olmak için nasıl bir strateji izlenmeli?

Google Kullanıcı Deneyimine Çok Önem Veriyor

Arama motorlarının amacı kullanıcılarına en doğru, en kaliteli bilgiyi sunmaktır. Bu nedenle ziyaretçilerinizin heyecan duyduğu, keyif aldığı ve sosyal medyada paylaşmak isteyeceği içerikler üretmek Google SEO için son derece önemli.

Etkileyici içerikler hazırlamak için zaman harcarsanız mutlaka ödüllendirilirsiniz. Google gibi arama motorları, ziyaretçilerin sitenizdeki davranışını analiz ederek sitenizin arama terimi ile alakalı olup olmadığına karar verebilecek gelişmiş algoritmalara sahiptir.

Google’da Başarılı Olmak için;

  • Sayfalarınızın hızlı açılmasına özen gösterin
  • Sade ve temiz HTML / CSS kod yapısını tercih edin.
  • Etkileyici içerikler oluşturarak ziyaretçilerinizi büyüleyin
  • Sayfalarınız arasında bağlantılar oluşturun
  • Tüm içeriğiniz kolayca erişilebilir, sitenizde dolaşım kolay olmalı
  • Sosyal medya hesaplarınızda içeriklerinizi paylaşın
  • Spam yapmaktan kaçının, kopya içerik asla kullanmayın
  • Faydasız, boş ve tekrar eden sözcüklerle dolu yazılar kullanmayın
  • Spam bağlantılardan uzak durun

SEO Çalışmaları ile sitem nasıl yükselebilir?

Arama motoru optimizasyonu doğru yapıldığında Google’da üst sıralara çıkmanızı sağlar. Peki Google SEO etik ve doğru olarak nasıl yapılmalıdır.

Daha önce SEO Nedir konulu yazıda bahsettiğim gibi artık kaliteli içerik = SEO diyebiliriz. Google, seo konusunda manipülasyonu engellemek ve haksızlığı önlemek için arama sonuçlarında site dışı SEO’nun önemini sürekli azaltmaktadır, evet backlinkler her zaman önemli olacak diyebiliriz fakat eskisi kadar değil.

Bundan 5-6 sene önce, programla backlink çıkışları yapılarak yükselme sağlayan webmasterlar vardı ve bir SEOcuya ihtiyaç duymadan 15 dakikalık işlemlerle ilk sayfada yer alabiliyorlardı kısa sürede.

Artık böyle bir durum söz konusu değil, arama sonuçlarını son derece adaletli bir şekilde yansıtmaya çalışan Google, aşırı optimizasyon yapanları, spamcıları ve hacklink yapanları cezalandırıyor.

Google’dan Ceza Almamak İçin Dikkat Etmeniz Gereken Noktalar

Bir dünya emek verdikten sonra arama sonuçlarından kaybolmak, indexlerinizin silinmesi gibi büyük çaplı cezalardan korunmak için dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar mevcut.

  • Hiçbir şekilde farklı bir sitenin içeriğini olduğu gibi kopyalamayın, alıntı yapmanız mutlaka gerekiyorsa o sayfaya link verin ve yine de alıntının yanında kendi özgün içeriğiniz bulunsun.
  • Backlink paketleri satın alarak sonuçları manipule etmeye çalışmayın er veya geç bu durum sitenizin ceza almasına neden olacaktır.
  • Aşırı anahtar kelime kullanımından kaçının. Sadece yerli yerince kullanmaya çalışın anahtar kelimeyi.
  • Site içi linkleme yaparken ölçüyü kaçırmayın, sürekli aynı kelimelerden link çıkmayın ve kullanıcı faydasını gözeterek site içi linkleme yapın.
  • Aşırı etiket kullanmaktan kaçının (hatta mümkünse kullanmayın)
  • Kategorilerin alt sayfalarına ve etiket sayfalarına noindex verin ve site duplicate content (içerik ikizlemesi) problemi yaşamayın.
  • Backlinklerinizi düzenli olarak kontrol edin, anti seo saldırısı yapılmış olabilir. Kalitesiz ve zararlı olabilecek backlinkleri tespit ederek bunları link reddetme aracını kullanarak reddedebilirsiniz.

Günümüzün Google SEO Trendleri

İçerik: Eskiden sadece özgün içerik yeterliydi, günümüzün google seo trendlerine göre ise doyurucu, farklılık ortaya kolay ve etkileşimi artıran içerikler önemli.

Backlinkler: Eskiden kalitesiz bağlantılar da sıralamalara etki ediyordu, artık kaliteli sitelerden gelen doğal bağlantılar önem kazanmakta, değersiz link çıkışları ise anti seo kapsamında değerlendirilmektedir.

Site içi SEO: Site içi SEO konusunda eskiden belli başlı standartlar vardı. Fakat artık merkezinde kullanıcı deneyimi (UX) olan bir on page google seo trendi mevcut.