Google ‘da üst sıralara çıkmak , daha çok hedefli organik ziyaretçi , daha çok müşteri ve satış demektir.

Bunu da ancak Gerçek SEO ile başarabilirsiniz.

(Eğer “Gerçek SEO” ‘ nun ne oldunu merak ediyorsanız +7 Özel SEO Stratejisini de öğrenmek için SEO nedir yazıma mutlaka göz atın.)

Rakipleriniz Google ‘dan alabileceği en fazla organik trafiği alırken siz neden reklamlara bir ton para ödeyesiniz ki?

Birazdan ayrıntılı olarak paylaşacağım stratejileri uygulayarak hem pek çok anahtar kelimede Google ‘da ilk sıralara çıkacaksınız hem de organik ziyaretçi trafiğiniz düzenli bir şekilde artmaya başlayacak.

Neden Google ‘da üst sıralara çıkmalı ve daha çok organik trafik almalısınız?

Bunun 3 temel nedeni var.

  1. Ücretsiz
  2. Hedefli
  3. Dönüşüm oranı yüksek

Google kullanıcıları, daha çok ödeyen herkesin reklamlarda üst sıralarda çıkabileceğini biliyor bu nedenle organik arama sonuçlarını daha güvenilir buluyor.

Çünkü sponsorlu sonuçların aksine, organik arama sonuçlarında para ödeyerek üst sıralarda çıkmanız mümkün değil.

Google ‘da Üst Sıralara Çıkmak ve Zirveye Yerleşmek için Atılması Gereken Stratejik Adımlar Nelerdir?

Google gibi yapay zekâ ile çalışan, sofistike bir arama motorunda özellikle rekabetin yoğun olduğu sektörlerde üst sıralarda , hele de ilk sayfa ve ilk 3 de çıkması için websitenizin ve içeriklerinizin gerçekten alanında en iyi olması gerekiyor.

Sitenizin sektöründe en iyi olması ve sıralamalarda önde olmak için en etkili stratejileri bir araya getirdim. Sadece bunları uygulayarak emin olun Google arama sonuçlarında çok kısa bir sürede üst sıralarda çıkabilirsiniz.

1) Akılda Kalıcı ve Özgün Bir Alan Adı ile Markalaşın

Çoğu girişimci burada büyük bir hata yapıyor ve özgün olmayan, sırf ana anahtar kelimeyi içersin diye saçma sapan ön ya da son eklerle uzayan domainler (alan adı) alıyor.

Oysa marka & alan adınız Google ‘da yukarılara çıkabilmek için sandığınızdan çok daha önemli..

Dikkat ederseniz Google arama sonuçlarında markalar hep üst sıralardadır. Bunun çok basit bir nedeni var. Çünkü insanlar marka adı ile arama yaparak ilgili markanın sitesini tekrar tekrar ziyaret ederler.

Bu tekrar geri dönüşler marka olmadığınızda yok denecek kadar azdır. Sitenizin ismi akılda kalmadığından insanlar hatırlamak için zahmet etmezler. Nasılsa tonlarca site var, sizi bulmaya çalışacaklarına onlardan birini ziyaret ederler.

Kullanıcıların sitenize tekrar tekrar geri gelmesi SEO açısından muhteşemdir.

Hatta tek başına bunu başarabilen siteler, geri getirebildikleri ziyaretçi oranı ölçüsünde, rekabetin çok yüksek olduğu zor anahtar kelimelerde bile ilk sıralara gelebilirler. (Bu kadar önemli ve etkili.)

  • Kısa ve akılda kalıcı bir site adı & domain almaya çalışın.
  • Mümkünse domain uzantınız “.com” olsun. (Şart değil ama tavsiye ederim.)
  • Profesyonel bir logo tasarımınız mutlaka olsun. (İnsanlar sizi nasıl hatırlayacaklar?)
  • Sitenizin adı mutlaka anlamı olacak diye kendinizi zorlamayın. Bir kısaltma, gezegen adı veya hiç bir anlamı olmayan sadece kulağa hoş gelen kısa bir isim de olabilir.

Alan adınızda anahtar kelimeniz olmak zorunda değil. Eğer farklı arama terimleri için Google ‘da arama yaparsanız ilk sıralara çıkmış pek çok alan adında anahtar kelimenin hiç yer almadığını göreceksiniz. (Buna markanın gücü de diyebiliriz.)

2) Kesintisiz, Hızlı ve SEO Uyumlu Bir Hosting Hizmeti Edinin

Sitesini sadece kötü bir hosting firmasından çok iyi bir hosting firmasına taşıyarak çok zor anahtar kelimelerde dördüncü, beşinci sayfadan ilk sayfaya çıkan müşterilerim oldu.

Aslında olmanız gereken yer ilk sayfadır ama hosting kaynaklı teknik sorunlar, uptime oranının düşük olması, sunucunun yanıt süresinin uzunluğu, Apache gibi eski teknolojilerde ısrar edilmesi alt sayfalarda bir yerde sıkışmanıza neden olmuş olabilir.

Sorun giderilince Google ilk sayfada olmanıza engel olan durumların ortadan kalktığını fark ederek sizi ilk sıralara taşıyabilir. (Bunun bazen uzunca bir zaman alabildiğini de göz önünde bulundurmak lazım.)

  • Kurumsal firmadan hosting hizmeti satın alın.
  • Sunucunun yanıt süresini öğrenin. (Ne kadar kısa o kadar iyi.)
  • Uptime oranının %100 e yakın olması çok önemli. (Sunucunun sık sık kesilmesi SEO için çok büyük sorun.)
  • Apache, NGINX veya Litespeed hangisini kullanıyorlar? (Litespeed öneriyoruz.)
  • Düzgün bir yedekleme sistemi ve SSD disk yapısı da önemli.

Sonuç olarak , SEO ile hosting arasında bir ilişki olmadığını düşünenler kesinlikle yanılıyor. Yukarıdaki temel özelliklere sahipse bir hosting SEO uyumludur.

3) SEO Uyumlu Altyapı Kullanarak Rakiplerinizden Bir Kaç Adım Öne Geçin

Kullandığınız altyapı yani içerik yönetim sistemi , Google ‘da ilk sıralara çıkmanız için tek başına bir etken değildir.

Google algoritması şu site WordPress kullanıyor onu 2 sıra yukarı taşıyalım ; bu site Joomla kullanıyor onu da 3 sıra aşağı indirelim mantığı ile çalışmaz.

Gerçek şu ki bazı içerik yönetim sistemleri her açıdan problemdir. Yavaş çalışır, metaları düzenlemek zordur. İndekslenmemesi gereken dizinlerin indeks almasına neden olur. Yaşayabileceğiniz baş ağrısının haddi hesabı olmaz.

Bu tür sorunları yaşamamak için iki seçenek var Tamamen özel bir yazılım yaptırmak veya eğer içerik tabanlı bir site açacaksanız WordPress kullanmak.

WordPress gibi SEO uyumlu bir altyapı kullanırsanız içeriklerinizi yönetmek, metalarınızı düzenlemek ve sorunları çözmek çok kolaydır.

Eklenti ve tema desteği sınırsız olan WordPress ile e-ticaret dahil aklınıza gelebilecek her türden websitesini dakikalar içerisinde kurabilirsiniz.

Site haritası oluşturmak, 404 hatalarını ve yönlendirmeleri yönetmek, muhteşem özelliklere sahip ücretsiz SEO eklentileri ile içeriklerinizi optimize etmek için WordPress altyapısı içerik yönetim sistemleri arasında en iyisidir.

Google ‘da İyi Bir Sıralama Almak için WordPress Altyapısını Öneriyoruz çünkü,

  • İçeriklerinizi daha kolay yönetirsiniz.
  • Hataları daha hızlı tespit eder ve gerekli aksiyonları alırsınız.
  • Hiç bir kodlama bilgisi gerektirmez.
  • SEO hatalarına karşı bağışıklığı yüksek bir sistemdir.
  • Yaygın bir altyapı olduğundan sorun yaşadığınızda kısa bir Google araştırması ile yüzlerce çözüm bulabilirsiniz.
  • WordPress tamamen ücretsizdir ve sürekli geliştirilmektedir. (Ücretli yazılımlarda bile geliştirme sıkıntısı had safhada üstelik.)

4) Mutlaka Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Doğru bir şekilde yapılan anahtar kelime araştırması , Google arama motorunda üst sıralarda çıkmanızı sağlayacak en güçlü silahlardan biridir.

Eğer anahtar kelime araştırması yapmadan yola çıkarsanız çok büyük ihtimalle insanların sektörünüzle ilgili nasıl aramalar yaptığını, dolayısıyla aslında problemlerinin neler olduğunu öğrenmeden içerik oluşturma aşamasına geçerek çok büyük bir hata yapmış olursunuz.

Çünkü içerikler insanların problemlerine çözüm olmak amacıyla üretilirse faydalı ve başarılı olur. Anahtar kelime araştırması yapmadan da sektörünüzü ve hedef kitlenizi anlamanız mümkün değil.

Google Ads Keyword Planner aracı işinizi rahatlıkla görecek ücretsiz bir araçtır. Yalnız kelimelerin rekabet puanına takılmayın çünkü oradaki rekabet puanı tamamen sponsorlu sonuçlarla ilgilidir. SEO rekabet düzeyini yansıtmaz.

Reklam rekabeti yüksek olduğu halde SEO rekabet puanı çok düşük olan, sağlam bir içerikle kolayca çıkabileceğiniz aranma hacmi hiç de fena olmayan anahtar kelimeleri bulmaya çalışmalısınız.

Anahtar kelimelerde SEO rekabet puanı, uzun kuyruklu anahtar kelime önerileri, aranma hacimleri ve bu anahtar kelimelerde rakiplerin hangi bağlantılarla hangi sayfalar için sıralama aldığını öğrenmek için Semrush gibi profesyonel bir araç kullanmanızı tavsiye ederim.

Biraz maliyetli bir araçtır ama eğer büyük bir projeniz varsa ve sitenizin SEO operasyonlarını kendiniz yürütecekseniz attığınız taşın ürküttüğünüz kurbağaya fazlasıyla değeceği edinmeye değer harika bir araç.

Buradan 7 Günlük Semrush Deneme Sürümü ne kaydolabilirsiniz işinizi fazlasıyla görecektir. (Deneme süresi bitmeden aboneliği iptal ederseniz kartınızdan otomatik para çekilmez + affiliate değildir tamamen işinizi görmesi amacıyla paylaşılan bir bağlantıdır.)

Anahtar kelime araştırması ile özellikle aşağıdaki üç önemli bilgiyi edinmemiz lazım.

  • Uzun kuyruklu düşük rekabetli anahtar kelimeler.
  • Yakın anlamlı / varyant anahtar kelimeler (LSI keywords)
  • Bulduğumuz anahtar kelimelerin aranma hacimleri
  • Mümkünse her bir anahtar kelime için SEO rekabet puanları.

Örneğin “gezilecek yerler” ana anahtar kelimesi için Semrush ile bir anahtar kelime araştırması yapalım.

Google 'da üst sıralara çıkmak için anahtar kelime araştırması yapmak.

Anahtar kelime zorluk derecesi %92 oldukça zor bir anahtar kelime. Fakat bu zorluk, içeriğinizi bu ana hedef kelime üzerinden oluşturmanıza engel değil.

İlk etapta bu zor kelimeden trafik alamayacak olsanız da, işin içine varyant / LSI anahtar kelimeler ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerin dahil olmasıyla zamanla trafiğiniz ve ana kelimede sıralamanız da iyileşecektir.

Google 'da üst sıralara çıkmak için varyant anahtar kelime kullanımı

Uzun kuyruklu düşük rekabetli ve ana anahtar kelimeyle yakın anlamlı anahtar kelimeleri içeriğimize doğal bir şekilde serpiştirmek hem ana kelimede elimizi güçlendirir hem de içeriğimizin yüzlerce hatta binlerce alt anahtar kelimeden kademeli olarak organik trafik almasına yardımcı olur.

uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanarak Google 'da ilk sayfaya yükselin.

Google Sheets veya Microsoft Excel ile bulduğunuz anahtar kelimeleri gruplayın. Her ana anahtar kelimenin altına uzun kuyruklu ve yakın anlamlı anahtar kelimeleri de ilave edin.

Oluşturduğunuz her bir ana anahtar kelime grubu için 1 tek içerik oluşturmalısınız.

5) Kullanıcılara Aradıklarını Veren Güçlü ve Faydalı İçerikler Oluşturun!

İnsanın doğasında vermeden almak vardır. SEO da başarısızlığın temelinde aslında bu vardır. İnsanlar emek vermeden, uğraşmadan kısa sürede Google ‘da ilk sıralara çıkmak ister.

Halbuki önce sitenizin Google kullanıcılarının işine yarayacak, bir probleme cevap üreten, çözüm getiren bir içerik sağlaması gerekir. İçeriğiniz kullanıcılar için faydalı değilse, ya da olmayacaksa bir şey vermemiş olacağınız için karşılığında bir şey alamazsınız.

Bir şekilde , doğal olmayan yöntemlerle üst sıralara çıktığınızı varsayalım..

Eğer gerçekten insanlara aradıkları şeyi vermiyorsanız, içeriğiniz bu aranan şeye bir cevap değilse; çıktığınız yerden inmeniz çok uzun sürmeyecektir, bundan emin olun.

Arama motorlarında üst sıralarda çıkmak için en büyük strateji aslında tam olarak budur.. İnsanlara aradıkları şeyi vermek.

Örneğin, “Baş ağrısına ne iyi gelir?” araması yapan bir kullanıcı can yakan bir baş ağrısından kurtulmak için evde pratik bir şekilde uygulanabilen bir çözüm arıyordur muhtemelen.

Burada bir problem var ve siz bu probleme iyi bir cevap olabilecek güzel bir içerik oluşturursanız , Google kullanıcıları içeriğinizden memnun kalırsa , tek bir bağlantı almadan sadece faydalı olduğunuz için kısa bir süre sonra doğal bir şekilde Google ‘da ön sıralara çıkarsınız.

Eğer “Baş ağrısına ne iyi gelir?” araması yapan bir kullanıcıyı sadece sayfanıza çekecek şekilde yanıltıcı başlık ve metalar kullanırsanız, içeriğiniz bir işe yaramayan alakasız laf kalabalığı ise bağlantı alarak ilk sıralara da gelmiş olsanız çok kısa bir süre sonra Google sizi alt sayfalar mezarlığına kalıcı olarak gömer.

Peki Google ‘da yukarılarda yer almanızı sağlayacak kaliteli içeriğin özellikleri nelerdir?

  • İçeriğiniz kullanıcının arama terimine en iyi cevabı vermeli / faydalı olmalı ve problemi çözmeli.
  • İçerik arama motorunda yukarılarda çıkmak için değil, arama motoru kullanıcılarını memnun etmek için hazırlanmalı.
  • İçeriğiniz olabildiğince uzun ve detaylı olmalı, konuyla ilgili tüm soruları ve cevaplarını içermeli.
  • İçeriğiniz Google ‘ın size gönderdiği ziyaretçiyi sıkmayacak şekilde (UX kurallarına uygun) yapılandırılmış olmalı.
  • Gerektikçe sitenizin içindeki diğer sayfalara veya dış sitelere bağlantı vererek faydalı olmayı hedeflediğinizi göstermelisiniz.
  • İçeriğinize, alâkalı görsel ve videolar ekleyerek etkileşim gücünü ve kullanıcı memnuniyetini artırmalısınız.

6) İçeriklerinizi Taze ve Güncel Tutmaya Özen Gösterin!

İnsanlar her zaman en güncel içeriklere ulaşmak ister.

İnsanlar taze / güncel içerikleri sevdiği için Google özellikle arama sonuçlarının ilk sayfasında her zaman en yeni , en güncel içeriğe sahip sayfalara yer vermeye çalışır.

Dikkat ederseniz en yeni sayfalara yer vermeye çalışır demedim. Çünkü önemli olan sayfanın değil, içeriğin taze ve güncel olmasıdır. Hatta, eski sayfaların , içeriğin güncel olması şartıyla, yeni yayınlanan içeriklerden daha iyi sıralama aldığı da bir başka gerçektir. (Her zaman böyle değil ama genelde durum bu.)

Google ilk sayfayı bir dükkanın vitrini gibi düşünün. Dükkanınızın vitrinine en taze ve yeni gelen ürünleri mi koyardınız, yoksa eski ve tozlanmış olanları mı?

Uzun süredir ellenmeyen, güncelliğini yitiren içerikler vitrinden arka raflara doğru taşınır. (İlk sayfadan alt sayfalara doğru gider.)

Sıralama kaybının bir nedeni de budur. Her sıralama kaybının / düşüşün arkasında SEO saldırısı aramanın anlamı yoktur.

Sitenizi güncel tutmak ; sıralama ve hit kaybı yaşamamak için neler yapmalısınız?

  • Özellikle iyi trafik alan değerli içeriklerinizi periyodik olarak gözden geçirin, iyileştirmeler ve ilaveler yapın.
  • İçeriklerinizden geçerliliğini kaybetmiş bilgileri kaldırın, yenileri ile güncelleyin. (Google bunu yapan siteleri çok sever.)
  • Google Alerts aracını kullanarak içeriğinize ilave edebileceğiniz yeni bilgiler için alarmlar kurun.
  • Unutmayın, rakipleriniz boş durmuyor, daha iyi bir içerik oluşturarak sizi geçebilirler.
  • Bunun önüne geçmenin tek yolu düzenli olarak içeriklerinizi geliştirmektir.
  • Sakın içeriği yayınlayıp kendi kaderine terk etmeyin. (Böyle yaparsanız er veya geç o içerik değerini yitirir ve alt sayfalara düşer.)

7) Rakiplerinizden Çok Daha Fazla İçerik Üretin

Daha çok ve daha kaliteli içerikler üretmek sitenize daha çok hedefli ziyaretçi çekmek demektir.

Rakiplerinizden daha çok yazarsanız, onlardan daha çok ziyaretçi çekersiniz ve daha çok müşteriye ulaşırsınız.

Sektörünüzde yapılan Google aramalarını ve bu aramalardan gerçekleşen organik ziyaretçi trafiğini büyük bir pasta gibi düşünün. Bu pastadan ne kadar büyük bir dilim alacağınız tamamen ne kadar sıklıkla ve ne kadar çok içerik üreteceğinize bağlı.

Özellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler etrafında oluşturulan kaliteli ve konuyu her yönüyle derinlemesine ele alan içerikler hayal bile edemeyeceğiniz kadar organik trafik almanızı sağlayabilir.

Kabul ediyorum..

İçerik üretmek, özellikle de kaliteli ve kendini okutan içerikler üretmek çok zor..

Fakat sıkı çalışarak bu zoru başarabilirseniz, rakiplerinizin sizi yıkması oldukça güç hale gelir. Sektörünüzü mercek altına alın , gerçekten işe yarayan, insanların problemlerine çözüm üreten kaç içerik var?

Genelde, bir çırpıda oluşturulmuş ve laf kalabalığı ile dolu , değer taşımayan türden ıvır zıvır karşınıza çıkacak.. Biraz olsun kaliteli , gerçekten insanlara faydalı olmak için içerik üreten rakipleriniz varsa bu içeriklerin eksiklerini, zayıf yönlerini tespit ederek çok daha iyisini hazırlayabilirsiniz.

Kaliteden ödün vermeden düzenli olarak içerik üretirseniz sitenizin organik trafiği ve sıralama aldığı anahtar kelimeler füze rampasına bindirilmiş gibi bir anda uçuşa geçecektir.

Daha çok içerik daha çok organik trafik ve sonuç olarak sektörünüzde bilinirliğinizin artması demek..

Bilinirliğiniz arttıkça (markalaşma) ve ziyaretçileriniz sitenizin marka adıyla Google ‘da arama yaparak tekrar tekrar sitenize geldikçe bir türlü iyi bir sıralama yakalayamadığınız çok zor anahtar kelimelerde bir anda kendinizi ilk sayfada bulabileceğinizi unutmayın.

Şunu da belirteyim öyle 300 – 500 kelimelik sıradan içeriklerle bir yere varmanız mümkün değil. En azından 1500 kelime, eğer kelime sayısı ile orantılı olarak fayda / değer üretebiliyorsanız daha uzun içerikler üretin.

Ben bu kadar uzun yazıyorum bunu kim okuyacak diye düşünmeyin.

Eğer gerçekten içerikleriniz yeteri kadar faydalıysa insanlar okumaktan keyif almakla kalmaz, sosyal medyada paylaşır, yorum alanından teşekkür eder ve memnuniyetlerini dile getirirler.

8) Google Analytics Kullanarak Ziyaretçi Davranışını Yakından İzleyin

Ücretsiz olması sizi yanıltmasın, Google Analytics harika bir araç.

Halâ bu güzel aracı kullanmayan site varsa SEO adına çok şey kaybediyor.

Analytics , ziyaretçilerin site içeriğimizle nasıl etkileşim kurduğu konusunda bize çok net bilgiler verir. Örneğin hemen çıkış oranının çok yüksek olduğu sayfaları tespit edebiliriz.

Ziyaretçiler belli sayfaları hiç bir etkileşimde bulunmadan çok kısa sürede terk ediyorsa bu sayfalarda bir sorun var demektir. Üstelik bu durumdaki sayfaların hedeflediği anahtar kelimelerde Google ‘da üst sıralara çıkmak neredeyse imkansızdır.

Çünkü Google, hemen çıkılan ya da kısa süre kaldıktan sonra terk edilen sayfaların kullanıcının yaptığı aramaya iyi bir cevap veremediğini yani kullanıcısını memnun edemediğini düşünür ve sıralamanızı düşürebilir.

Hemen çıkış yüzdesi yüksek olan sayfalarda,

  • Ziyaretçi aradığını bulamamış olabilir.
  • Sayfa geç yüklendiği için sinirlenmiş olabilir.
  • İçeriğin giriş kısmı çok itici ve alakasız gelmiş olabilir.
  • Ekranın üst kısmını veya sayfayı boydan boya kaplayan reklamlardan dolayı çıkmış olabilir.
  • Bazı bölümler yüklenmiyor, CSS / JS dosyalarından kaynaklı biçimsel sorunlar olabilir.

Eğer her yönüyle en iyi şekilde optimize edildiğini düşündüğünüz sayfalarınız bir türlü iyi bir sıralama alamıyorsa Google Analytics üzerinden hemen çıkış yüzdesine , sayfada kalma süresine mutlaka bakın.

Hemen çıkma oranının yüksek olduğu , bekleme süresinin çok düşük olduğu sayfaları bularak problemi tespit etmeye çalışın. Bazen çıplak gözle bir şey göremezsiniz.

Bu durumda Hotjar gibi bir araç yardımıyla ziyaretçilerin sayfa hareketlerini video olarak kaydeder ve ayrıntılı incelersiniz. Tam olarak hangi noktadan sonra ziyaretçilerin sayfanızı terk ettiğini net olarak görme ve oradaki sorunu giderme şansınız olur.

9) Sayfa İçeriklerinizin Sunum Biçimine Özen Gösterin

Sayfanıza gelen bir ziyaretçiyi anında kaçıracak şey nedir biliyor musunuz?

İlaç prospektüsü gibi düm düz yazıdan oluşan sayfalar..

Bir ürünü satan ambalajıdır.. sayfanızın formatını da hazırladığınız içeriğin ambalajı gibi düşünün. İçi ne kadar kaliteli olursa olsun kötü ambalajlanmış ürünleri itici buluruz.

Benzer durum sayfa formatı – içerik ikilisi için de geçerlidir yani içeriğin kalitesi ve niteliği kadar nasıl yapılandırıldığı ve nasıl bir formatta sunulduğu da önemlidir.

İçeriklerinizi etkileşim sağlayacak formatta yapılandırırsanız ziyaretçiler sitenizde daha uzun süre kalma eğilimi gösterir.

İçeriği alt başlıklara bölerek her alt başlıkta konunun ayrı bir bölümünü ele alın. Başlıklarınız özgün ve ilgi uyandırıcı olursa başından sonuna kadar ziyaretçiyi elinizde tutarsınız.

Sayfanızın belli kısımlarına ilgili görseller ekleyerek konuyu zenginleştirin. (Google görsellerden görsel kullanmayın, hatta stok görseller de kullanmayın. Görsellerinizi kendiniz üretmeniz, ve görsel özgünlüğünü önemsemeniz SEO açısından en iyi sonucu verir.)

Paragraflarınızın satır sayısı fazla olursa (mobil cihaza göre düşünün) okuyucular içeriğinizden yeteri kadar keyif alamayabilir. Bu yüzden bir paragrafta 1-2 cümle olsun en fazla.

Tablolar , numaralı ve numarasız listeler ziyaretçinizi sayfada tutar. Eğer ekleyebilirseniz 4-5 dakikalık bir video harika olur, üstelik sayfada kalma süresini de ciddi oranda artırır.

  • İçeriklerinizi alt başlıklara bölün (H2 – H3 – H4 hiyerarşik olarak kendi içinde yapılandırın.)
  • Alt başlıklara bağlantı verip bağlantı tablosu şeklinde içeriğin üst kısmına yerleştirin.
  • Yeri geldikçe – ilgili – görseller ekleyin. (Eklemiş olmak için görsel eklemekten kaçınmanızı öneririm.)
  • Tablo ve listelerle etkileşimi artırın.
  • Paragrafların satır sayısını az tutun, satır sayısı arttıkça okunabilirlik azalır.
  • Site içinde diğer yararlı kaynaklara bağlantı verin.
  • Soru sorarak sorulara cevap verin ve ziyaretçinin dikkatini çekin.

10) Sitenizin Doğrudan Ziyaretçi Sayısını Artırmaya Odaklanın

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların bir süre sonra geri dönmesi çok güçlü bir kalite sinyalidir. Google, doğrudan ziyaretçileri bu yüzden önemser. Dolayısıyla doğrudan ziyaretçi sayısı yüksek olan sayfaların Google ‘da üst sıralarda çıktığını çok daha sık görürüz.

Doğrudan ziyaretçi sayınızı artırmak için ziyaretçilerinizi tatmin edecek çok kaliteli içerikler üretmeli ve onları yeni içerikleriniz konusunda haberdar edere sitenize geri getirmelisiniz.

Bunun için push bildirimleri kullanmak harika bir çözüm olabilir veya sitenize bir eposta bülten kaydı formu ekleyerek eposta listenizi oluşturabilirsiniz. Burada amaç siteniz için elinizin altında hazır bir kitle bulundurmaktır.

Böylece yayınlanan her yeni içeriğiniz için bildirim göndererek sitenizi tanıyan, bilen kullanıcıları geri getirmiş olursunuz. Bunun SEO açısından faydasını tahmin bile edemezsiniz. Dışarıdan alacağınız en güçlü bağlantılardan bile daha etkilidir.

2021 ‘de Google ‘da Üst Sıralara Çıkmak için 11 Güçlü SEO Stratejisi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir