SEO Nedir?

SEO , Search Engine Optimization (Arama Motoru Optimizasyonu) terminolojisinin baş harflerinden oluşan, sitelerin Google Arama Sonucu Sayfalarındaki sıralamalarını iyileştirmek için yapılan site içi ve dışı çalışmaları kapsamaktadır.

SEO çalışmaları sektörün rekabet düzeyine ve karlılık (geri dönüş) oranına göre yoğunluğu değişiklik gösterebilen, “şunu yaparsam yükselirim” şeklinde belli bir formülü olmayan, bilgi ve deneyim gerektiren bir süreci kapsamaktadır.

Herkes SEO Çalışması Yapabilir mi?

Doğru yöntem ve teknikleri öğrendiğinde, herkes bu işe bir yerden başlayabilir. SEO konusunda uzmanlaşmak için sektördeki yenilikleri yakından takip etmeli, doğal çalışmalar yürütme konusunda prensip sahibi olmalısınız. Yanlış uygulamalar sonucunda, çalışma yapılan sitelerin ceza alması veya sıralama kaybetmesi sık karşılaşılan bir durumdur. Çalıştığınız SEO uzmanının en son teknolojilerden ve algoritma güncellemelerinden haberdar olduğundan emin olmanızda fayda var.

Ülkemizde SEO yu hala “backlink” olarak gören sözde bir sürü uzman var. Halbuki “backlink” SEO’nun önemli sac ayaklarından biridir ve tek başına yeterli değildir, ancak site içi optimizasyonlar ve harika bir kullanıcı deneyimi sağlayan web teknolojisi ile birleştiğinde kalıcı başarı sağlar. Bu şekilde size sadece backlinkler sağlayarak, sitenizin içeriğini, anahtar kelimelerle uyumunu, mevcut link profilinizi analiz edemeyen kişilerle çalışmayınız.

Arama Sonuçları Sayfası (SERP) Hakkında..

Google arama sonuçlarını gösterirken her zaman olduğu gibi kullanıcı deneyimini ilk sıraya koyar. Dolayısıyla kullanıcılar aradıklarını bulamadığında ve sayfalarınızdan hızlıca çıkış yaptığında söz konusu arama terimi (anahtar kelime) için doğru içerikleri sunan bir site olmadığınız anlaşılacak ve doğal olarak sıralama kaybı söz konusu olacaktır.

Bu konuya bir örnek vermek gerekirse sayfanız “Gümüş Alyans Fiyatları” kelimesi için optimize edilmiş, H1 taglı başlıkta, 2000 kelimelik makalede ve resimlerinizin alt ve title etiketlerinde “Gümüş Alyans Fiyatları” kelimesini kullandınız. Buraya kadar herşey harika görünüyor..

2000 kelimelik uzun makaleler Google’da ilk 5 de kolayca yer alabilir, üstelik anahtar kelimeniz için optimize edilmişse tadından yenmez! İlk bir kaç gün ziyaretçiler sayfanıza geldi, ciddi bir trafik aldınız ama bu sayfada ziyaretçiler “Gümüş Alyans Fiyatları” yerine “Gümüş Alyans Fiyatları” ifadesini içeren uzunca bir yazı buluyor.. Sizce aradıkları bu muydu? Değildi.. kim bu kadar uzun bir yazıyı okumak ister? üstelik aradığı da orada yoksa..

İnternet alemindeki insanlar olarak hepimiz sabırsızız.. her zaman aradığımızı hemen bulmak isteriz, mümkünse hiçbir tuşa basmadan bilgi akışını sağlamak..

İşte insanın bilgiye en hızlı yoldan ulaşabilmesini sağlayan internet teknolojilerinin doğasında bu var, hız.. Şimdi siz alakalı gibi görünen bir içerikle kullanıcıyı yanıltıyorsunuz.. İçeriğiniz uzun olabilir, ve uzun içerikler gerçekten genelde çok başarılıdır.. Peki kullanıcı deneyimi ne durumda?

Şöyle mi yapsak, fiyatları en üste koysak, altına içeriğimizi yerleştirsek.. Böylece istenen bilgi verilmiş olur, üstelik uzun içerikle hala sıralamamızda iyi yerlerde oluruz..

İşte her zaman söylediğimiz bir gerçek, lütfen yaptığınız çalışmaları Google için yapmayın, insanlar için yapın.. Çünkü Google insanların davranışlarını analiz ediyor. Günün sonunda sitenizin değerini Google değil, ziyaretçiler belirliyor.. bu dediklerimi yabana atmayın.. Her geçen gün arama sonuçlarında ziyaretçi davranışlarının etkisi artıyor.

Eğer projenize önem veriyorsanız ilk düşünmeniz gereken SEO değildir, domain değildir.. ilk düşünmeniz gereken insanların işine yarayacak, hızlıca ulaşabilecekleri ve memnun kalacakları içeriği hazırlayabilecek miyim? Bu noktada projenizin başarısı içeriğinize doğrudan bağlıdır.

İçerik bilgilendirici bir makale olabileceği gibi, UZMAN.TV örneğinde olduğu gibi video da olabilir, resim de olabilir. İçerik ne kadar kaliteliyse o kadar başarılı olursunuz. Yalnız tekrar hatırlatmak isterim, burada kalite kriterini tamamen ziyaretçiler belirliyor.. Ben çok iyi bir manavım harika karpuzlar satıyorum diyorsunuz ama bütün karpuzlar kelek.. bir gelen bir daha gelmiyor, bir alan bir daha uğramıyor.. Sitenizin içeriğini de böyle düşünebilirsiniz, bu yüzden içerik herşeyden önce geliyor.. İçerik konusunda söylenecek çok şey var aslında.. SEO’nun her yerini kuşatmış durumda çünkü..

Bu makalemizde SEO’nun ne olduğuna ve Google’ın ne yapmak istediğine değinmeye çalıştık. Konuyla ilgili sorularınızı / düşüncelerinizi yorum kısmından paylaşırsanız çok sevinirim.